Vylaďte své povánoční kampaně k dokonalosti
Připravte své kampaně v Skliku na specifické povánoční období a využijte výhod, které s sebou přináší.
Od 3. září se všem uživatelům prohlížeče Firefox instaluje aktualizace, která automaticky a bez upozornění zapíná blokování cookies třetích stran. Ačkoli je možné si v nastavení tuto funkci vypnout, málokterý uživatel to udělá. Vzhledem k tomu, že na bázi cookies funguje princip cílené reklamy i měření konverzí, pocítí dopady této změny takřka všichni inzerenti.
Uživatelé Firefoxu po proběhlé aktualizaci nově vidí pouze běžnou reklamu cílenou na umístění, témata nebo klíčová slova na stránce, což vede k viditelnému propadu impresí z kampaní s retargetingem, Dynamickým retargetingem, zájmy a zájmy o koupi, a tím pádem snížení návštěvnosti. Pozorovaný pokles činí přibližně 10–20 %, což odpovídá podílu uživatelů Firefoxu na službách Seznamu.
Efektivitu reklamní kampaně vyhodnocujete nejčastěji pomocí měření konverzí, přičemž Sklik využívá i data z cookies. Novinka od Firefoxu se tedy projevuje i v kampaních Skliku, kde můžete vidět pokles změřených konverzí od 3. 9. o 10 až 20 %, a to napříč všemi kampaněmi – vyhledávacími i obsahovými. Uživatelé u vás nakupují stále ve stejné míře, jen pro část návštěvnosti konverze v Skliku nově nevidíte. To se netýká Zboží.cz, protože na této službě se konverze měří pomocí cookies první strany.
Společnost Seznam.cz se snaží dělat reklamu férově a transparentně, a proto jsme v intenzivním kontaktu se společností Mozilla, provozovatelem prohlížeče Firefox, se kterou jednáme o odstranění ze seznamu reklamních platforem, na které se blokace vztahuje.
Než se tak stane, máme pro vás následující tipy:
Tým Sklik.cz