25. 6.

Porovnání Seznam prostoru a trhu

V kampaních, které spravujeme pro klienta Fortuna, využíváme inventory různých publisherů. To je v našem případě výjimečný přístup, který pro nás má jeden důležitý přínos – možnost srovnat inzertní prostor Seznamu s inventory jiných publisherů, zejména těch, u kterých také nakupujeme prostor pomocí privátních dealů (CPEx,Economia, CNC a R2B2). Pojďme se podívat, jak si Seznam v takovém srovnání stojí.

Začněme CTR. Nejlépe co do proklikovosti vyšel nákup v otevřené aukci (0,35 %), jejímž prostřednictvím jsme kampaně vydávali napříč různými inventory, tedy nejen na těch, která jsme nakupovali i přes privátní dealy jednotlivých publisherů. V rámci privátního nákupu dosáhlo nejvyššího CTR Seznam inventory (0,22 %), které výrazně předčilo inventory Economie (0,08 %), CPEx (0,11 %), R2B2 prostor (0,12 %) i CNC (0,13 %).

Pokud se na nakoupený prostor podíváme z pohledu vizibility, naše inventory obstálo rovněž výborně. Na privátních dealech Seznamu jsme totiž zaznamenali vizibilitu vůbec nejvyšší, a to 50,45 %, zatímco v případě dealů CPExu to bylo 38,81 %, v případě CNC 35,02 %, u R2B2 29,16 % a u Ecomonie 28,89 %. Imprese v otevřené aukci měly průměrnou vizibilitu 34,55 %.

Tyto výsledky, byť založené na datech z kampaní pro jednoho klienta, poukazují na to, že„prémiovost“ našeho inventory má reálné základy. Pyšnit se můžeme především velmi nadstandardní vizibilitou, a i když u jiných publisherů (např. R2B2) pozorujeme postupný nárůst v této metrice, inventory žádného z těch, které v kampaních nakupujeme, nedosahuje úrovně našeho prostoru.

Doporučený článek: 9 důvodů proč v RTB nakupovat prostor na Seznamu

Tým RTB