Jaká je budoucnost cílené reklamy?

Zajímá vás, jaké změny se chystají na poli ochrany osobních dat na internetu? Jak s nimi pracuje Seznam.cz? A jak se připravit na nastávající technologické změny? Nabízíme odpovědi na všechny aktuální otázky.

Jaké téma vás nejvíce zajímá?

Online reklama pro mé podnikání

Proč cookies končí a co přijde po nich? Jaký vliv to bude mít na cílenou reklamu? Přehledně a jednoduše vám to vysvětlí programmatic manager Dominik Kosorín v podcastu Nejen o reklamě.

Byznys s cílenou reklamou končit nebude. Změní se pouze to, kdo bude schopný cílenou reklamu vydávat, kdo bude moci s cílenými daty pracovat a kdo přístup k těmto datům ztratí.

V Seznam.cz se snažíme, aby bylo možné i nadále na českém trhu reklamu efektivně a kvalitně cílit. Díky tomu si publisheři zachovají příjmy z inzerce, uživatelé dostanou kvalitní obsah zdarma, a navíc nebudou muset sledovat reklamu, která neodpovídá jejich zájmům.

Reklama na mém webu

Kvůli změnám, které se chystají v souvislosti s koncem podpory cookies třetích stran, mohou být v budoucnosti ohroženy příjmy z cílené reklamy na vašem webu. Řešením je přihlašování uživatelů. V případě, že budete mít většinu uživatelů přihlášených, budou moct inzerenti nadále pracovat s cílenou reklamou a vy monetizovat váš web.

Ředitel divize reklamy v Seznamu kromě jiného v podcastu poodhaluje, proč je pro české vydavatelé důležité identifikovat své uživatele, jak jim v tom může Seznam pomoct a jak v budoucnosti bude vypadat kontextová reklama.

Vydavatelé obsahu můžou využívat přihlašování svého publika přes účet Seznamu.

Ten dokáže identifikovat uživatele napříč doménami. To by do budoucna umožnilo, při domluvě všech zapojených subjektů, používat tuto identifikaci pro doručování reklamy.

Přihlášení od Seznamu využívají už partneři Deník nebo Kondice z vydavatelství Vltava Labe Media.

Řešení od Seznamu pro firmy a obsahové weby

Přihlášení přes Seznam

Umožňuje lidem přihlásit se na webu nebo službě partnera pomocí již existujícího uživatelského účtu u společnosti Seznam.cz. Uživatel tak nemusí u partnera vytvářet nový účet, vyplňovat zdlouhavé registrační formuláře a pamatovat si další přihlašovací údaje. Stačí mu jeden účet – od Seznamu. 

Zadavatelé reklamy tak budou nadále personalizovat svou reklamu nebo měřit konverze a vydavatelé obsahu například personalizovat obsah na svém webu.

Řešení, jak se připravit na budoucnost bez cookies třetích stran, je určitě vícero. Naší ambicí není jen najít nějaké náhradní řešení, ale najít i způsob, jak do budoucna pracovat s kvalitnější identitou, než jakou jsme měli doposud.

„Ideální cestu vidíme v přihlašování uživatelů, které umožňuje nejen držet kvalitnější identitu, ale zároveň nabízí i jim samotným řadu výhod. Můžeme jim třeba lépe personalizovat obsah a služby a zároveň umožňujeme i snadnou správu nastavení týkajících se ochrany jejich soukromí,“ říká Dominik Kosorín, programmatic manager v Seznamu.

Vydavatelé obsahu můžou využívat přihlašování svého publika přes účet Seznamu.

Ten dokáže identifikovat uživatele napříč doménami. To by do budoucna umožnilo, při domluvě všech zapojených subjektů, používat tuto identifikaci pro doručování reklamy.

Přihlášení od Seznamu využívají už partneři Deník nebo Kondice z vydavatelství Vltava Labe Media.

Řada webů, včetně Seznam.cz, dnes nabízí možnost přihlášení přes některého z poskytovatelů identity. „Je to bezpečné a hlavně pohodlné řešení, protože není třeba si udržovat a hlídat vlastní databázi uživatelů,“ říká Ondřej Žára, senior programátor UI v Seznamu.

„Přihlášení přes Seznam může provozovatelům webů a zejména jejich uživatelům usnadnit komplikovaný proces přihlašování. Věříme, že tak přispíváme ke zvýšení bezpečnosti a komfortu všech našich uživatelů.“

Přečtěte si, jak technologie funguje a jak ji můžete implementovat na váš web.

CMP

CMP řešení od Seznamu umožňuje všem partnerům, kteří využívají Seznam SSP, spravovat nastavení souhlasů za účelem personalizace reklamy a obsahu získaných od uživatelů, které jsou potřebné dle regulace GDPR. 

Diskuze

Služba Seznam Partner nabízí provozovatelům webů možnost vložit pod své články diskuzní modul. Diskuze je dostupná uživatelům, kteří mají ověřený Seznam účet. Díky Diskuzi se uživatelé na vaší stránce zdrží déle a vy od nic získáte zpětnou cennou vazbu k vašim článkům.

Líbí se

Tlačítko Líbí se umožní vašim uživatelům interakci s vaším obsahem díky tomu, že budou moct označit obsah, který se jim líbil.

Chcete se dozvědět více?

Zanechte nám na sebe kontakt a my se vám rádi ozveme.
  • Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

    Zpracování osobních údajů

    Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.

    Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:

    • za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
    • za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.

    Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.

    Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.

    Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.

    Beru na vědomí