Due to the development of our product ad listings, starting Monday 15 February 2021 we are changing the way we count their impressions and derived metrics. Now, impressions will only be counted when the ad zone is actually rendered to the user. What impact will this have on the statistics and what should be taken into account?
Since last autumn we have been testing and gradually deploying the so-called ‘carousel’. In it, the user has the possibility of viewing other offers next to the product ad listings, and choosing from a larger number of offers.
In addition, we display an extra message next to the offers (if the offer is included in the feed) and information regarding whether the offer is in stock, provided the delivery date value is 0 (in stock).
From our tests so far, we know that product listings displayed in the carousel achieve higher click-through rates and conversion rates.
As the number of impressions increases from 5 to 24 when multiple offers are clicked, the number of impressions increases in a campaign with product ads. For the time being, it is still possible to display a maximum of 2 offers from one advertiser.
From 15 February 2021, the maximum share of carousel impressions will increase from the current 40% of searches to 100% on desktop and mobile. At the same time, for campaigns with Product Ads, we will start counting only the impressions where the user could actually see the ad. The combination of these changes can impact both the number of impressions and CTR of your product ad campaigns.
What do these changes imply for you?
If you use alerts or automatic rules that respond to a drop in views, it is possible that they will be executed even though there is no real change in performance. Consider switching to alerts or rules based on click-through rates.
As the number of impressions decreases, the click-through rate (CTR) will increase.
Likewise, it’s possible that you’ll get reports of a change in the number of impressions in other reporting systems that you use.
You will observe a decrease in the average position in the statistics for the product ad. However, this will logically not affect the volume of traffic.
Marginally, there may be a situation where the system evaluates impressions more strictly and does not count them, and you may see a click-through for a product group that has no impressions.
We are planning to move to viewable impressions for text ads and in the content network.
Google Chrome is likely to stop supporting third-party cookies in early 2025. Therefore, it is high time to make adjustments that will allow you to continue to work with Sklik and Zboží.cz as you are used to. Without them, your conversion tracking and retargeting will virtually stop working.
Sklik is constantly innovating its services, so you can now base lookalike targeting on email addresses. This novelty will allow you to target your campaigns accurately even in cookieless times. The accuracy and efficiency of targeted campaigns is ensured by advanced machine learning.
Last autumn we introduced a new feature that offers advertisers a new way of targeting. Sklik allows you to work with customer data, specifically your own lists of customers email addresses. But for some, collecting your customers’ emails may sound suspicious. To allay any unnecessary fears about using this targeting, here are answers to three of the most common concerns.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.