8. 2.

Zvyšujeme výkon Produktových inzerátů a zpřesňujeme jejich statistiky

Z důvodu rozvoje Produktových inzerátů od pondělí 15.2.2021 měníme způsob, kterým započítáváme jejich zobrazení a odvozené metriky. Nově se budou zobrazení započítávat až ve chvíli, kdy dojde k reálnému vykreslení reklamní zóny uživateli. Jaký vliv to bude mít na statistiky a s čím je třeba počítat?

Od loňského podzimu testujeme a postupně nasazujeme tzv. karusel. Uživatel v něm má možnost si u Produktových inzerátů zobrazit další nabídky a vybrat si tak z většího množství nabídek.

U nabídek navíc zobrazujeme extra message, pokud je u nabídky ve feedu obsažená, a informace, že je daná nabídka skladem, pokud je hodnota delivery date 0 (skladem).

Z dosavadních testů víme, že Produktové inzeráty zobrazené v karuselu dosahují vyšší míry prokliku i konverzního poměru.

Protože se počet zobrazených nabídek v případě rozkliknutí více nabídek zvýší z 5 až na 24, roste v kampani s Produktovými inzeráty počet zobrazení. Prozatím nadále platí, že je možné od jednoho inzerenta zobrazit max. 2 nabídky.

Od 15.2.2021. se maximální podíl zobrazení karuselu zvýší z dosavadních 40 % hledání na 100 % na desktopu i na mobilu. Zároveň u kampaní s Produktovými inzeráty začneme započítávat pouze zobrazení, kdy mohl uživatel reklamu reálně vidět. Kombinace těchto změn může mít vliv na počet zobrazení i CTR vašich kampaní s Produktovými inzeráty.

Co budou úpravy znamenat pro vás?

  • V případě, že používáte upozornění nebo automatická pravidla reagující na pokles počtu zobrazení, je možné, že se budou vykonávat, přestože reálně nedochází ke změně výkonu. Zvažte přechod na upozornění nebo pravidla založená na počtu prokliků.
  • S poklesem počtu zobrazení se zvýší míra prokliku (CTR).
  • Stejně tak je možné, že dostanete hlášení o změně počtu zobrazení v jiných reportingových systémech, které používáte.
  • Ve statistikách budete moci u PI pozorovat pokles průměrné pozice. To však nebude mít z logiky věci vliv na objem návštěvnosti.
  • Okrajově může nastat situace, kdy systém vyhodnotí zobrazení přísněji a nezapočítá jej, a může se stát, že u produktové skupiny uvidíte proklik, který nemá zobrazení.

Přechod na vizibilní imprese u textové reklamy a v obsahové síti plánujeme.

Za celý tým Skliku David Velechovský a Martin Lohner