In addition to the existing options for selecting campaigns for the statistical report – by activity or a specific campaign – we have added the option of filtering campaigns by their type. For example, you can now set up an automatic report for all campaigns of the search type. This will also include all your future added search campaigns.
What else is good to know? The filter cannot be combined with the selection of specific campaigns; you can use either one or the other. However, it can be combined with the network selection, so you can pull e.g. the product campaign type plus the content network type into the report to get the stats for dynamic banner and dynamic retargeting only.
Non-standard campaign types
Combined – it is no longer possible to create a combined campaign in the normal way. If you have a campaign of this type in your account, it can complicate your reporting or filtering. Do not hesitate to contact our support. We will be happy to convert your campaign to the desired type.
Zboží.cz – a new campaign type that will be added to the Sklik interface as the consolidation of Sklik and Zboží.cz for the new Seznam Nákupy shopping platform. There are currently (March 2021) no campaigns of this type in your accounts and all existing report templates will not have this type selected. Thus, the data source settings for your reports will not change without your intervention. More information will be available soon.
What’s in the pipeline?
We are busy working on new reports that will improve the work with statistics and also speed up the currently slow generation of reports. We will also add support for campaign filters to Sklik API.
And here it is again! Christmas is fast approaching and with it, the chance to make the most of Sklik campaigns. Don’t underestimate preparations, and Santa will bring you even more conversions. Join us for this year’s tips on how to tweak Sklik campaigns to perfection! 1. Retargeting (RTG) to e-mail addresses Do you have …
How to extend campaign reach and increase turnover while upholding the target Cost of Sale (CoS)? The clients Agrofortel and Spořílek decided to use acquisition targeting using dynamic retargeting of product visitors on Seznam websites. This type of targeting shows users an ad for a specific product from the client’s XML feed, which they viewed in the Seznam browser. The results of the campaign may inspire you to work with targeting.
When planning brand online campaigns, we can monitor many metrics. One of the most important is frequency. But what does frequency mean in online marketing? And which one is ideal? That is the focus of this article. Frequency as defined in online marketing is the amount of reach of our target group by a certain message over …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.