In this case study, produced in collaboration with our client Mountfield, you will learn how the client used the Outstream video format within Sklik to promote one of their products – electric bikes. The aim of this video campaign was to communicate the idea that Mountfield is not only a well-known retailer of gardening equipment, but that Mountfield has also been selling e-bikes since 2018. You can see how the client achieved this – the case study includes specific results and client strategies.
Mountfield decided to promote a seasonal product – electric bikes – with the help of our Outstream video format. In their video campaign, the client used location targeting (the most popular Seznam websites such as the homepage of Seznam.cz, Novinky.cz, Sport.cz, etc.), targeting of purchase interests (e-bikes) and retargeting to all users who visited the client’s site.
Results of our client Mountfield’s video campaign
“With the growing popularity of video advertising, this year we decided to promote the e-bike segment using outstream video. We wanted to let new customers know that Mountfield is not only a retailer of garden equipment and swimming pools, but is also in the business of selling electric bikes since 2018.
Video advertising in the form of outstream seemed ideal to us, as we were able to reach many new customers in a relatively short time. Overall, outstream advertising exceeded our expectations, which is why we have made it an integral part of our online campaigns.” Ondřej Hykel, PPC specialist.
As a tool for maximising advertising reach, the content network is an effective way of both acquiring new users and re-engaging existing site visitors. Retargeting campaigns effectively bring users back and deliver the desired performance. However, the end of third party cookies, expected in early 2025, will reduce the reach of retargeting. Sklik offers an alternative – targeting your own customer lists. Let’s take a look at how it worked for one ouf our clients Notino.
About the client Notino is the largest perfume and cosmetics e-shop in Europe, and has been on the Czech market since 2004. Since then, the company has gradually become one of the strongest online players in the beauty sector in Europe. Notino is currently active on 27 European markets. It is an authorised partner of …
The number of people who use a mobile phone or tablet to surf the Internet is constantly growing, so it makes sense to target them in campaigns. Nevertheless, you shouldn’t forget about users who prefer using desktop. In this case study we show how to effectively combine both target groups to achieve the best possible results through retargeting.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.