Introducing a new feature in Sklik that allows you to use hashed emails to make your own 1st party data even more secure. This innovation provides a higher level of privacy by using the standardised SHA-256 method for data encryption. Hash emails can be uploaded directly from the user interface or via the API.
What is a hashed email?
A hashed email is a normalised and SHA-256 hashed string containing a logged-in user’s email address, obtained via a custom login on the web, Seznam, Google, Facebook, MyID, etc. Advanced encryption ensures that user data is completely secure. The only condition for the use of the data is the explicit consent of the user in accordance with current legislation.
3 main benefits of hashed email support
Privacy Policy
SHA-256 encryption ensures that customer lists are protected and remain completely anonymous during processing.
Activation of your own data
Hashing emails allows you to work securely and efficiently with advertisers’ data. Thanks to this, even in the cookieless age that is inexorably approaching, you will accurately reach your existing and potential customers.
Easy integration
You can easily upload lists to Sklik via the user interface, or you can use the API for fully automated import. For more information on available integrations, see our Help.
You can read more about targeting your own customer lists and the myths associated with it in our article.
With hashed email support, we can offer you an even more secure way to activate your own data and target your own customer lists. For even more effective targeting, also take advantage of Lookalike targeting which allows you to use your own customer lists as a source for modeling relevant audiences.
And here it is again! Christmas is fast approaching and with it, the chance to make the most of Sklik campaigns. Don’t underestimate preparations, and Santa will bring you even more conversions. Join us for this year’s tips on how to tweak Sklik campaigns to perfection! 1. Retargeting (RTG) to e-mail addresses Do you have …
At Seznam, we’re constantly working to improve our services and create new user experiences. We’re excited to introduce a new integration between Boost.space and our programmatic advertising platform, Sklik, allowing you to connect with over 1,900 tools.
Google Chrome is likely to stop supporting third-party cookies in early 2025. Therefore, it is high time to make adjustments that will allow you to continue to work with Sklik and Zboží.cz as you are used to. Without them, your conversion tracking and retargeting will virtually stop working.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.