The Seznam Talks format is yet another option for our commercial partners to reach their audience and make themselves visible. The aim is to bring readers interesting topics from the world of business.
Topics of Seznam Talks articles are based on an interview with an inspirational personality, e.g., a start-up founder, a manager or an entrepreneur. This makes the format closer to the editorial articles on Seznam News, where it will be published. “That is why it is crucial for us to find brands with the courage and desire to open topics that resonate. Maybe even with society as a whole, such as financial literacy or sustainable business, which also moves companies forward,” explains Kristýna Dlasková from Seznam Brand Studio, who is launching the new format together with the team.
Because Seznam Talks is built on strong personalities from the business world, it is suitable for brands whose managers, directors or founders have something to say. Whether it’s about innovation and trends, the impact of inflation on business operations, or how difficult it is to resist stress and burnout. “We are as interested in success as much as ‘screw-ups’ and ‘life lessons learned’,” adds Izabela Nováková, who participated in the preparation of the new format.
Every business has its story. What is yours?
Seznam Talks benefits from the advantages of native advertising. One of them is the credibility of Seznam News, which enjoys one of the highest levels of this metric on the Czech media market. Each article is created in cooperation with a specific brand, with which it is also explicitly associated in both visual and content. “We want to build on the text, which comes directly from the interview with the respondent. We can also embed audio and video or add a photo gallery. This is useful when the brand wants to allow readers to peek into their production, or perhaps explain their philosophy through the use of audio. Below the article, we can incite reader discussions and of course there is the possibility of retargeting so that they can continue to work with their already gathered audience,” explains Kristýna.
Moreover, Seznam Brand Studio guarantees the number of views along with the possibility of working further with the audience by means of retargeting.
Every business has its story. What is yours? Contact us at SeznamTalks@firma.seznam.cz or contact your sales representative.
To make it easier for you to evaluate your campaigns, we are changing the method of video ad metrics calculation in Sklik. While previously the key indicator for us was the number of times an ad was played to the end, regardless of its length, we will now also consider other interactions with the ad.
Sooner or later, third-party user cookies you’re used to targeting will become anonymous traffic. Does this scare you? It doesn’t have to. We have been preparing for this situation for a long time and have come up with a solution to target users using so-called cookieless browsers.
How to extend campaign reach and increase turnover while upholding the target Cost of Sale (CoS)? The clients Agrofortel and Spořílek decided to use acquisition targeting using dynamic retargeting of product visitors on Seznam websites. This type of targeting shows users an ad for a specific product from the client’s XML feed, which they viewed in the Seznam browser. The results of the campaign may inspire you to work with targeting.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.