Sooner or later, third-party user cookies you’re used to targeting will become anonymous traffic. Does this scare you? It doesn’t have to. We have been preparing for this situation for a long time and have come up with a solution to target users using so-called cookieless browsers.
Reaching potential customers who access content on the Internet through browsers that do not support third-party cookies is no longer a vision of the future. At Seznam, we apply methods that deliver excellent results thanks to the activation of our first-party data. That’s because we’ve succeeded in enriching data segments with users who use cookieless browsers. Our targeting allows you to reach almost every user, regardless of which browser they use. Today, we will present to you the real results provided to us by the Omnicom Media Group (OMG).
OMG uses both third-party and first-party cookies in its targeting campaigns for its client Renault. In fact, it was us at Seznam who provided them with data segments. Is it worth engaging first-party targeting in campaigns?
The results of the case study speak clearly in favor of using first-party targeting from Seznam. By engaging first-party IDs compared to using only third-party data, the campaign reach increased by 34%, while the CPA (cost per acquisition) decreased by 16% – filling in the Renault car configurator.
Do you want to incorporate first-party data in your campaigns, but don’t use Adform DSP? No problem. We’ve thought of you too. We can create a targeted private deal for all DSPs, to which we automatically attach our first-party identifier. So you buy the third-party and first-party at once! If you are only interested in the first-party users, target the deal on Safari, Firefox and Edge browsers.
To make sure you don’t get lost in the options for buying first-party data, we have prepared a simple infographic for you:
Hurray! Now you know what the options are for activating first-party data. But isn’t there something missing? That’s right. We couldn’t deprive you of a list of segments that already contain a first-party identifier in Adform Marketplace. Find it in the attached table. If you do not find your favorite there, this is no reason to be disappointed either. Just contact the RTB team, and we can create miracles almost on the spot.
In the previous article we listed the five key points for brand building, which are: 1. long-term communication and continuity, 2. sufficient investment, 3. broad reach, 4. originality, emotional tonality, and memorability, and 5. accurate measurement. Let’s discuss all of these in more detail. 1. Long-term communication and continuity You can see two curves in the …
In today’s online world, where we are constantly faced with so many ads, it’s important to remind users and measure brand awareness regularly, even with well-defined targeting. It was the combination of the follow-up strategy and measurement of awareness through Seznam Brand Lift that helped the client to succeed with his campaign. Let’s have a look at it.
Which ad impression frequency per user in brand campaigns is the most effective? The optimal frequency is generally considered to be between four and seven impressions. Let’s take a look at how we know when we’ve actually achieved an effective frequency, and when it just looks like it.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.