Take advantage of a unique opportunity to purchase audio ad space through our Seznam Cross Audio – a bundle of audio space in podcasts from the editors of Seznam Zprávy, Novinky.cz, radio advertising on Expres FM and Classic Praha and floating positions in all podcasts featured on the new Podcasty.cz platform. Here you will find over 300 shows from the best Czech podcast channels from the last 3 years.
Where will your ad be heard?
in podcasts from the editors of SeznamZprávy.cz and Novinky.cz
in all podcasts on the Podcasts.cz platform
on Expres FM and Classic Praha radio stations
in articles on Seznam Zprávy
We have decided to embrace the trend of audio content. Since 2020, we have systematically built up our editorial teams to focus on developing our own audio content. One of the most successful podcasts from Seznam is undoubtedly Josef Klíma’s award-winning podcast series about the Czech underworld. The podcast has reached 1 million replays and a sequel is in the pipeline. Other favourites include the political talk show Vlevo dole or the football podcast Angličan, which won the Podcast of the Year award in the Sports category.
Make yourself heard in a quality stream of Czech audio production
With Seznam Cross Audio, you have the unique opportunity to reach listeners across the Czech podcast landscape. Our Podcasty.cz platform brings together 61 Czech creators who together publish 395 podcast shows. Some of the best known include Vinohradská 12, Deep Talks, the Ranní show and 3in1.
Moreover, you can be sure that your ad will only be published in a brand-safe environment. Podcasty.cz also has a unique reach among listeners – thanks player’s placement on the main page of Seznam.cz.
Benefits of audio advertising
Reach potential customers during activities that have not yet been served by advertising such as jogging, walking the dog or on their way to work.
Listeners are more focused on the content, so their attention span is higher.
Compared to other media, audio content has a lower concentration of advertising messages, so your ad will be more memorable to listeners – audio ads have up to a 24% higher ad recall rate than display ads and are 2x more likely to increase purchase interest compared to display ads.
To make it easier for you to evaluate your campaigns, we are changing the method of video ad metrics calculation in Sklik. While previously the key indicator for us was the number of times an ad was played to the end, regardless of its length, we will now also consider other interactions with the ad.
Sooner or later, third-party user cookies you’re used to targeting will become anonymous traffic. Does this scare you? It doesn’t have to. We have been preparing for this situation for a long time and have come up with a solution to target users using so-called cookieless browsers.
How to extend campaign reach and increase turnover while upholding the target Cost of Sale (CoS)? The clients Agrofortel and Spořílek decided to use acquisition targeting using dynamic retargeting of product visitors on Seznam websites. This type of targeting shows users an ad for a specific product from the client’s XML feed, which they viewed in the Seznam browser. The results of the campaign may inspire you to work with targeting.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.