Go to contents

Blog Seznam.cz

(Page 17)



How creative ideas increase success of advertising campaigns

9. July 2020

It might seem that with the current very advanced possibilities of optimizing digital campaigns, especially in the field of programmatic advertising, the application of best practices can essentially guarantee success. But how is it possible that often two almost identical campaigns deliver very different results?


Case study: Dynamic retargeting on category for decoDoma

6. July 2020

DecoDoma is a Czech mail order and online store founded in 2012, currently operating in the Czech, Slovak, Polish and Romanian markets. It is one of the leaders in the field of household goods, accessories and home textiles with a wide range of its own label products.


Seznam.cz increased its revenues to CZK 4.69 billion in 2019

Aneta Kapuciánová 23. June 2020

Company Seznam.cz, Czech internet No. 1, increased its revenues by 4.7% year-on-year to CZK 4.69 billion. The company generated the income before tax in the amount of CZK 1.4 billion last year and maintained the profitability at the level 30%. Advertising system Sklik contributed most to the year-on-year growth of revenues, it was showing the …


Digital advertising will withstand the recession

4. June 2020

From a marketing point of view, a strange kind of summer begins – this time not a season of exotic holidays. Due to the coronavirus pandemic and its consequences, the decline in advertising spend can not be avoided this year, but digital marketing should continue to grow.


Case study: the Dynamic banner as a source of sales

28. May 2020

The Dynamic banner is a great format for reaching new customers, as we’ve previously described. Now we decided to test this hypothesis in practise with our client Zahradnictví Kruh. And what did we discover? We can reveal that there has been an increase in the conversion rate and a decrease in the cost and turnover …


ŠKODA AUTO a.s.: How we survived the coronavirus crisis

26. May 2020

The coronavirus crisis has affected almost the entire Czech economy. How has ŠKODA AUTO a.s., one of the biggest employers in the Czech Republic and a client of Seznam.cz, managed this situation? In this interview you’ll find out if the marketing department had to change its media plans and whether the crisis also brought some …

Zpracování osobních údajů

Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.

Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:

  • za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
  • za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.

Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.

Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.

Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.

Beru na vědomí