Go to contents

Blog Seznam.cz

(Page 17)



Better performance data through impression measurement

6. August 2020

We have been working on the transparency and openness of our advertising systems for a long time, and Sklik is no exception. This time, we’ve improved the ability to measure ads on the content network using external tracking systems. How does it work and how can it help you?


Exciting content collabs: Microsoft, Husquarna and others

15. July 2020

What do content collaborations between brands and media houses look like in our country and in the world? Take a look at our most extensive collaboration with Microsoft on artificial intelligence to date. Check out how the manufacturer of iconic Barbie dolls is fighting stereotypes or how Samsung’s expedition with National Geographic to the Grand …


Seznam survey: Ads people do (not) want to see

15. July 2020

We recently approached our users of all ages and interviewed them a little on the topic of online advertising. We asked which ads they find useful, what bothers them about mobile advertising or what they think of a company that advertises online. We believe that our survey can help you create campaigns that people love …


How creative ideas increase success of advertising campaigns

9. July 2020

It might seem that with the current very advanced possibilities of optimizing digital campaigns, especially in the field of programmatic advertising, the application of best practices can essentially guarantee success. But how is it possible that often two almost identical campaigns deliver very different results?


Case study: Dynamic retargeting on category for decoDoma

6. July 2020

DecoDoma is a Czech mail order and online store founded in 2012, currently operating in the Czech, Slovak, Polish and Romanian markets. It is one of the leaders in the field of household goods, accessories and home textiles with a wide range of its own label products.


Seznam.cz increased its revenues to CZK 4.69 billion in 2019

Aneta Kapuciánová 23. June 2020

Company Seznam.cz, Czech internet No. 1, increased its revenues by 4.7% year-on-year to CZK 4.69 billion. The company generated the income before tax in the amount of CZK 1.4 billion last year and maintained the profitability at the level 30%. Advertising system Sklik contributed most to the year-on-year growth of revenues, it was showing the …

Zpracování osobních údajů

Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.

Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:

  • za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
  • za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.

Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.

Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.

Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.

Beru na vědomí