Go to contents

Blog Seznam.cz

(Page 18)



Digital advertising will withstand the recession

4. June 2020

From a marketing point of view, a strange kind of summer begins – this time not a season of exotic holidays. Due to the coronavirus pandemic and its consequences, the decline in advertising spend can not be avoided this year, but digital marketing should continue to grow.


Case study: the Dynamic banner as a source of sales

28. May 2020

The Dynamic banner is a great format for reaching new customers, as we’ve previously described. Now we decided to test this hypothesis in practise with our client Zahradnictví Kruh. And what did we discover? We can reveal that there has been an increase in the conversion rate and a decrease in the cost and turnover …


ŠKODA AUTO a.s.: How we survived the coronavirus crisis

26. May 2020

The coronavirus crisis has affected almost the entire Czech economy. How has ŠKODA AUTO a.s., one of the biggest employers in the Czech Republic and a client of Seznam.cz, managed this situation? In this interview you’ll find out if the marketing department had to change its media plans and whether the crisis also brought some …


Seznam’s Sales Department will be divided. Tomáš Búřil (42) and Jan Čekal (45) will join the management. Igor Kalaš (43) will become Business Development Director

Aneta Kapuciánová 4. March 2020

Several changes will occur in the managerial positions of the Czech internet No. 1 Seznam.cz from the beginning of March. The Sales Department will be divided into two divisions after departure of Martin Švarc and will be managed by Tomáš Búřil and Jan Čekal. Igor Kalaš will become the Business Development Director and his current …


Sklik Challenge: 3 hacks to make working with Sklik easier

20. February 2020

Taste Sun, another winner of the Sklik Challenge for Certified Agencies, shared with us its winning tips for working with Sklik. Let’s take a look at their recommendations how to work with the content and search network. Eliminate low quality visits from retargeting With retargeting lists, you reach users on the content network who fall …


Poll: What did industry authorities tell us about video advertising? Part One

15. November 2019

Online video advertising is gaining traction as an advertising format and more and more businesses are warming up to it. We asked several experts how to use video advertising for the most benefit, what to watch out for which metrics to use for evaluation. Read the first part of their answers.

Zpracování osobních údajů

Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.

Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:

  • za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
  • za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.

Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.

Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.

Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.

Beru na vědomí