Go to contents

Blog Seznam.cz

(Page 20)



Mobile survey 2019

Veronika Geltner 18. June 2019

We can all see that the growing trend of mobile advertising continues strong in 2019. We took a closer look at the mobile domain and mobile advertising. Below we present the most interesting highlights from a survey we conducted with Seznam users older than 15 years in the month of April 2019.


New advertising format Seznam Reach Video offers reach comparable to television advertising

11. March 2019

Seznam.cz, the leader of the Czech internet, has launched a new product for its advertisers called Seznam Reach Video, which combines various video advertising options for maximum user reach. With the help of Seznam Reach Video, clients can reach most of their target online audience. The format has the ambition to compete with television advertising …


Seznam.cz becomes 100% owner of Expres FM and Classic Praha radio stations

Aneta Kapuciánová 7. February 2019

Seznam.cz, which has owned a majority share since July 2018 in Voice of Prague, operator of the Expres FM and Classic Praha radio stations, has become its 100% owner. The radio stations, which broadcast in Prague and Central Bohemia, now anticipate a greater focus on quality and independent news coverage along with talk radio. The …


Case study: Combined advertising with native ads

9. October 2018

Terezia Company, in cooperation with Taste Sun, tested the combined format during beta testing and later expanded it to other content campaigns. Natively written advertisements have been styled to pique readers’ curiosity about oyster mushrooms. The ads referred to a blog with content about the mushroom’s positive impact on human health.


On Friday 12 January Seznam.cz will launch its own television broadcasting

Aneta Kapuciánová 10. January 2018

On Friday, 12 January, the Czech internet leader Seznam.cz will launch Televize Seznam [Seznam Television]. People can tune in to the classic television in the broadband multiplex 3 of Czech Radiocommunications, as well as for all main providers of cable, satellite, and IPTV broadcasting. Televize Seznam will offer high-quality information and entertainment, and seeks to …

Zpracování osobních údajů

Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.

Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:

  • za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
  • za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.

Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.

Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.

Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.

Beru na vědomí