Introducing a new way for you to transfer campaigns from Google Ads to Sklik directly without having to export campaigns in the Editor and then import a CSV file into Sklik. Is it now even easier thanks to linking accounts and automatic importing? What can import from Google Ads in the beta version do and how to set it up?
The entire setup is easy and divided into a few simple steps. First, you’ll need to link the Sklik account where your campaigns will be imported to the account you use to sign in to Google Ads. You will then need to grant Sklik permission to read data from the given account and set the update frequency. You can update your campaigns automatically every day, week, or month.
You’ll see an overview directly in the Sklik interface of all the accounts you have access to in Google Ads, and you’ll select one source account from the list. Moreover, Sklik only needs read access. Import is therefore particularly useful for agency specialists who manage numerous accounts. In the next step, you choose the campaign or campaigns that you want to import into Sklik.
For details on how to set up automatic import, see Help.
What can import from Google Ads do at this time?
Transfer search and content campaigns.
Import on a one-time basis or download a regular update import.
This is the beta version of the tool that we plan to develop further in the coming weeks based on your feedback. We are also aware of restrictions for Google Accounts with a large number of campaigns or MCC accounts with access to a large number of accounts. Campaigns or accounts can take several minutes to load, and will not be displayed at all in the extreme case. We are currently working on a solution. Thank you for understanding.
We believe this innovation will save you work.
Roman Stejskal, Stanislav Plecitý and David Velechovský on behalf of the entire Sklik team
Now you can extend the reach of your ad messages into better-priced auctions with a Simple Display Campaign. Where does it appear and how do I set it up? Simple Display Campaign is a new campaign type available to you when you add a new campaign in the Sklik interface. To display it, all you …
You probably already know that, due to an amendment to the Electronic Communications Act, now you need to obtain user consent before running tracking codes. Let’s take a look at exactly what’s changing and – more importantly – how we can work together to accommodate the changes to comply with the law while minimizing the …
In Sklik, you can now set up ad extensions at the account level. These extensions are applied across all campaigns where the extensions are not set up individually. Which extensions are affected, and which ones will Sklik set for you?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.