Go to contents

#Case study

(Page 2)



How do you support a TV campaign in an online environment? Focus on frequency

Brand campaigns are undoubtedly a vital part of marketing, especially in a highly competitive environment, so we should never forget the importance of building brand awareness. But can a bumper, i.e., an unskippable 6-second video ad, be a suitable means to extend the reach of a TV campaign? And does it make sense to use this format as a tool to build awareness of a new product? Have a look at how our client Jan Becher managed to use a bumper to support a TV campaign and achieve outstanding results.


Reach users with Safari and Firefox. How to do it?

7. February 2023

It’s rather easy to reach customers who use the Google browser with advertising. But targeting users with Safari or Firefox browsers is quite a challenge. We love a challenge, so we got right down to business with our client Deichmann. Using video advertising to do this and targeted mainly people interested in shopping and discounts.


We remembered Czech heroes over a glass of Heffron rum

9. January 2023

We Czechs have only been living in a free country for the past 30 years. Our parents experienced communist totalitarianism, our grandparents and great grandparents Nazi murder and the horrors of the world wars. Over time, we have gradually forgotten the heroes who gave their lives for their country and for our freedom. And for …


How to optimize CTR without cookies

2. January 2023

A campaign for Volvo was created as part of the RTB challenge “Show what you can do without cookies!” The objective was to reach the relevant audience and lead them to the client’s website. And all this in a cookieless way of course. See what solution the RTB representatives of the Xaxis team produced. About …


Do you evaluate your brand campaigns? Then you’ll enjoy using Seznam Brand Lift!

How do you know if your brand has become recognised by your customers? With Seznam Brand Lift, you can evaluate your campaign goals and the extent to which your brand awareness has increased. See how this tool helped Hyundai Motors with their Going to the Euro! campaign. Seznam Brand Lift helps you measure the impact …


Case study: RTB as a storytelling tool

Veronika Geltner 5. November 2021

This campaign for our client, Palírna U Zeleného stromu, became an example of how to combine direct buy and Seznam Native with RTB to meet the client’s goals. During the campaign we used RTB, which can play a key role in follow-up communication (storytelling) and in working with the frequency of the reach, to capture …

Zpracování osobních údajů

Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.

Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:

  • za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
  • za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.

Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.

Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.

Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.

Beru na vědomí