Česká internetová jednička, společnost Seznam.cz, hospodařila v roce 2021 se ziskem před zdaněním v hodnotě 1,961 miliardy korun. V meziročním srovnání se jedná o více jak 22% nárůst. Tržby se oproti roku 2020 zvedly o 13,3 % na necelých 5,604 miliardy korun. Za dobrými výsledky stojí vysoká návštěvnost domovské stránky, vybraných obsahových služeb i nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz. V letošním roce plánuje Seznam.cz významně investovat do výstavby a rozšíření vlastních datových center i klíčových produktů a služeb.
„Při plánování roku 2021 jsme byli v důsledku koronavirové pandemie hodně opatrní. Na rozdíl od konkurence jsme sice stále očekávali růst, ale naše odhady se pohybovaly v nižších jednotkách procent. Musím se přiznat, že výsledek přesahující v tržbách 5,6 miliardy korun a 22% nárůst EBITu předčil naše očekávání. Poděkování za tuto realitu patří všem našim zaměstnancům, obchodním partnerům a v neposlední řadě uživatelům,“ komentuje Pavel Zima, co-CEO Seznam.cz. Zima poukazuje nejen na výrazný růst oproti plánu, ale i porovnání s výsledky minulých let, kdy Seznam.cz rostl o jednotky procent.
Nadprůměrných obchodních výsledků dosáhla firma i díky zkušenostem nabytých v prvním covidovém roce. „Upravili jsme obchodní strategii i ceník tak, aby odpovídaly potřebám, které naši klienti řešili během lockdownů. Mnoho z nich si více hlídalo peníze, které investují do marketingu, a soustředili se pouze na mediatypy, které měřitelně fungují. Online reklama od Seznamu tak i díky stovkám našich obchodníků, kteří poskytují inzerentům individuální péči, akcelerovala svůj růst a byla pro většinu našich partnerů hlavním kanálem pro udržitelný rozvoj podnikání i během koronavirové pandemie,“ vysvětluje co-CEO Seznam.cz Tomáš Kapalín.
Dle jeho slov klienti úspěšně využívali online reklamu i k budování povědomí o svých značkách s využitím bannerových formátů, videa či nativní inzerce od světově oceňovaného Seznam Brand Studia. Dařilo se také rozvíjet obchodní vztahy s partnerskými vydavatelskými domy, které prezentují svůj obsah ve službě Seznam.cz Newsfeed na domovské stránce tuzemské internetové jedničky. „Právě naše homepage je pro české uživatele první volbou, když hledají aktuální informace. Díky tomu jsme mohli našim partnerům doručit v loňském roce o 23 % více návštěv než v roce předchozím a ruku v ruce s tím i razantně navýšit příjmy z jejich zpravodajských článků a videí,“ dodává Kapalín.
Produktové a obsahové inovace
Uplynulý rok se v Seznamu nesl ve znamení několika zásadních produktových inovací. Patří mezi ně vylepšení služby Email Profi, která podnikatelům a zájmovým sdružením umožňuje provozovat neomezený počet e-mailových schránek zdarma na vlastní doméně. Rozsáhlou inovací prošla dopravní navigace v aplikaci Mapy.cz, redesignem služby Sport.cz či Sauto.cz a rebrandingem videoportál Stream, spojený se spuštěním nové aplikace pro Smart TV a HbbTV aplikace. Došlo k vyčlenění e-commerce aktivit do samostatné divize, vzniku ekonomického zpravodajství v rámci redakce Seznam Zprávy, které se ještě v průběhu roku 2021 stalo nejnavštěvovanějším ekonomickým portálem na českém internetu. Velký pokrok zaznamenal Seznam.cz také v oblasti uživatelského obsahu napříč službami.
Tržby
5 603 783 tis. Kč
+ 13,3 % YoY
EBIT
1 961 422 tis. Kč
+ 22,3 % YoY
Hospodářské výsledky Seznam.cz za rok 2021
Investiční rok 2022
„V letošním roce se chceme zaměřit primárně na to, abychom ze Seznamu vytvořili platformu, která naplní všechny potřeby našich uživatelů. Naším cílem je stát se platformou obsahovou, reklamní, znalostní, komunikační, sociální, e-commerce nebo třeba cloudovou. To úzce souvisí s identitou uživatele a jeho přihlášením na našich službách. V tomto ohledu jsme aktivní i z obchodního pohledu, kdy pro trh společně s partnery vytváříme tzv. Czech Ad ID – nástroj, který zajistí udržitelnost cílené reklamy i po konci cookies třetích stran,“ upřesňuje nejbližší plány a investice Seznamu Pavel Zima.
Seznam.cz plánuje velké investice mimo jiné do vlastního hardwaru a výstavby datových center. Vedle vzniku nového datového centra Nagoja v Benátkách nad Jizerou, jehož spuštění je plánované na rok 2023, se rozšíří i Kokura, kterou Seznam.cz využívá od roku 2015.
Analytický tým Seznam Zpráv posílí od půlky listopadu respektovaný novinář Martin Jonáš. Nastupuje na pozici reportéra. Martin Jonáš působil v zahraniční redakci TV Nova, následně v České televizi. Natáčel v téměř třiceti zemích světa, více než sedm let strávil na postu zpravodaje v Německu. Po návratu pracoval jako moderátor zejména pro pořad Interview ČT24. Vedl rozhovory …
Listopad pro mnohé představuje čas, kdy pořizují adventní kalendáře svým blízkým. Zatímco děti ocení tradičně čokoládové, dospělí budou mít radost spíše z něčeho nápaditějšího. Podle dat Seznam.cz Vyhledávání a nákupního srovnávače Zboží.cz jsou hitem letošního roku vedle čokoládových kalendářů také čajové, kosmetické nebo alkoholové. Do větší obliby se ale dostávají také ty s erotickou tématikou, zájem o ně je letos dvakrát vyšší než loni.
Redakce Seznam Zpráv ve spolupráci s poradenskou společností Deloitte představila druhý ročník žebříčku tuzemských společností s názvem Česká elita. Jedná se o přehled stovky nejcennějších firem v rukou českých vlastníků, seřazené jsou podle odhadu tržní hodnoty. První dvě místa obsadily energetické skupiny ČEZ a EPH, obě s hodnotou přes 400 miliard korun. Třetí skončila sázková společnost Allwyn, čtvrtý developer CPI …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.