Přejít na obsah

#Vyhledávání

(Stránka 28)



Ježíšek válcuje Santu. Aneb jak vypadají Vánoce ve vyhledávání na Seznam.cz?

12. prosince 2016

Ježíškovu pozici proti zahraničním konkurentům neohrozila léta socialismu ani všudypřítomná reklama na Coca Colu. V uplynulém roce jej lidé v různých souvislostech hledali více než 100tisíckrát. Zájem o Santa Clause byl pětinový, o Dědu Mráze naprosto minimální. Potvrzují to data ze Seznam.cz Vyhledávání. A nejen to. Mezi výrazy, které máme spojené s klasickými českými Vánoci, patří také betlémy …


Pár dalších signálů do relevance

25. listopadu 2016

Ve středu 23. listopadu jsme do vyhledávání přidali nové signály. Výsledky přirozeného vyhledávání se měnily větší měrou, než je obvyklé. Ačkoli je pro nás změna relevančních modelů relativně rutinní věc, kvůli přidání signálů se nyní dá mluvit o středně významné změně. Před koncem letošního roku už další modely relevance přirozených výsledků nasazovat nebudeme. Přidali jsme …


Zkratky v hledání výrobků

1. listopadu 2016

Minulý týden jsme spustili novou podobu výsledků upoutávek ze srovnávače Zboží.cz. Cílem je nabídnout uživateli rychlejší a přehlednější informaci, pokud se zajímá o nějaký výrobek nebo kategorii výrobků. Nově tak vznikly dvě nové upoutávky. Pokud se dotaz týká jednoho konkrétního výrobku, v pravé části se o něm zobrazí základní informace. V případě, že uživatel hledá konkrétní kategorii …


Posílení významu kvality stránek

20. října 2016

V pondělí 17. 10. 2016 jsme nasadili aktualizaci vyhledávacího algoritmu, kterou interně nazýváme Page Quality. Cílem aktualizace je více zohledňovat kvalitu webů a stránek při řazení výsledků a tím dosáhnout vyšší spokojenosti uživatelů. Kvalita a relevance jsou dvě nejdůležitější složky, které ovlivňují pořadí výsledků v SERPu. Relevance vyjadřuje to, jak odpovídá stránka zadanému dotazu, kvalita se posuzuje …


Hledáme posilu do týmu vyhledávání

13. října 2016

Do týmu vyhledávání potřebujeme analytika, který rozumí zpracování dat a má znalosti statistiky. Výhodou je zkušenost s nějakým analytickým/statistickým nástrojem a s programováním v některém ze skriptovacích jazyků (např. Python). Hodit se vám bude i základní znalost databázových jazyků, znalost prostředí OS Unix/Linux a AJ na úrovni čtení technické dokumentace. Mnohem důležitější pro nás ale …


Zpřesnění plánování návštěv robota na webových stránkách

11. října 2016

Aby v hledání nebyly zastaralé stránky, musí je robot opakovaně navštěvovat, aby zjistil jejich aktuální obsah. Zlepšili jsme model, který odhaduje, kdy se stránka změnila. Díky tomu se nám daří rychleji odhalovat změny na internetu. Databáze robota nyní obsahuje 2.5 miliardy webových stránek a 2 miliardy obrázků. Robot se každý den podívá na více než 200 …

Zpracování osobních údajů

Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.

Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:

  • za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
  • za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.

Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.

Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.

Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.

Beru na vědomí