Internetová televize Stream.cz představuje jarní novinky
18. března 2015
Stream.cz pokračuje v upevňování svého statusu internetové televize. Nově nabídne divákům také zpravodajské pořady, a to hned ve dvou netradičních formátech. Témata, která by neměla zůstat bez povšimnutí a především bez adekvátní reakce, budou v týdenní periodicitě uvádět dvě moderátorské dvojice ve složení Jiří Maryško a Tomáš Měcháček, Jiří Havelka a Ondřej Cihlář. Pořad s lakonickým názvem Zprávy odstartuje v průběhu dubna. Vyváženost zpravodajství internetové televize zajistí druhý nejdůvěryhodnější server na českém internetu infobaden.cz. Ten se během své tříleté existence etabloval jako oblíbený zdroj tzv. fake news, pro které je, stejně jako pro populární politickou satiru Kancelář Blaník, jež se na Stream.cz vrátí již 27. března, příznačný břitký humor. O poznání méně do smíchu bude divákům při sledování série reportáží Praha vs. prachy nebo Dělníků smrti. Chybět nebudou ani populárně naučné pořady, které je zavedou do míst, jež dávno zmizela z mapy (Zmizelá Šumava) nebo jim představí příběhy slavných značek (Slavné značky). A zkrátka nepřijdou ani nejmenší. Pro ty jsou připraveny nové Ukolébavky a pokračování večerníčkových pohádek Krasty a moucha nebo Kulatých pohádek.
INFOBADEN NEWS
V podobě nového televizního týdeníku, jehož vznik byl motivován především silným altruistickým cítěním jeho tvůrců, se na Stream.cz představil čtenářům i mediálním konkurentům 16. března druhý nejdůvěryhodnější server na českém internetu infobaden.cz.„Datové oddělení nám už delší dobu hlásí, že podle statistik a některých komentářů velké množství našich spoluobčanů jen těžko rozumí psanému textu, nebo na něj prostě v dnešní uspěchané době nemají čas. Rozhodli jsme se jim proto vyjít vstříc,“ říká tiskový mluvčí Infobaden News Bořivoj Jeřábek, který zároveň ujišťuje, že vedle kompenzačního videozpravodajství budou i nadále přinášet psané zprávy, takže se ani progresivnější odběratelé nemusejí bát, že by zůstali úplně bez informací.
Témata, o kterých se po odvysílání jednotlivých dílů bude mluvit, přinese pochopitelně život. „Naše praxe vychází ze zažitých žurnalistických postupů, takže reportujeme převážně o tom, co se opravdu stalo. Takovým zajímavým specifikem Infobadenu je ale takzvaná prediktivní žurnalistika, která s velkým předstihem informuje o tom, co se dít teprve bude. Předpověděli jsme takhle například zrušení vojenského újezdu v Brdech nebo pád Nečasovy vlády. Momentálně náš prediktivní tým naplno zaměstnává například návštěva papeže Františka v České republice, nebo očekávané selhání našich vědců, kterým se podle našich informací nepodaří najít lék na Alzheimerovu chorobu,“ uzavírá Jeřábek.
PRAHA VS. PRACHY
Pořad Praha vs. prachy zachycující metropoli jako město organizovaného zločinu spustila internetová televize Stream.cz na konci února. Janek Rubeš v něm hledá odpověď na otázku, jak je možné, že pětadvacet let v nejdražší a turisticky nejfrekventovanější ulici, Pařížské (mimochodem vzdálené tři sta metrů od magistrátu) stojí nepoctiví taxikáři účtující si za kilometr až desetinásobek ceny. A zatímco odpovědní mlčí nebo bezradně krčí rameny, krade se bezostyšně dál. V taxících, ve směnárnách, v restauracích. Nevěřícně tomu přihlíží nejen autor série reportáží ale také diváci, kteří vygenerovali prvním čtyřem dílům více než milion přehrání. Mimořádné oblibě se pořad těší i na sociálních sítích, kde zaznamenal přes deset tisíc sdílení a během jednoho měsíce se počet jeho fanoušků na Facebooku vyšplhal z nuly na sedm tisíc. A to je teprve začátek.
DĚLNÍCI SMRTI Naučili jsme se žít tady a teď, nevázat se a odvázat, když ale přijde řeč na to, jaká bude naše smrt, mlčíme. Jednašedesát procent z nás. Je nám nepříjemné „o tom“ mluvit, nechceme se rouhat nebo máme jen pocit, že konec je v nedohlednu. Dřív nebo později se však završí příběh každého z nás. Jak? Na to bychom se měli ptát, dokud je čas. Odpověď hledá i nový pořad Dělníci smrti, jenž v dubnu uvede internetová televize Stream.cz.
„Smrt je ve společnosti stále do značné míry tabuizovaná, často zbytečně. Proto jsme se rozhodli s kamerou vstoupit do míst, kde mnozí z nás nikdy nebyli, a promluvit s těmi, pro něž je smrt a umírání každodenní součástí života,“ říká moderátor a tvůrce seriálu Jakub Klingohr. Jeho snahou přitom není šokovat, jen zachytit poslední cestu a možnosti, které na ní člověk má. „Natáčeli jsme v krematoriu, podniku na výrobu rakví, na pitevně, v kamenictví, ukážeme pohřeb do země nebo biopohřeb a samostatnou epizodu věnujeme také posledním přáním a hospicům,“ nastiňuje témata jednotlivých dílů sedmatřicetiletý tvůrce, kterého bezprostřední konfrontace se smrtí přiměla zamyslet se i nad vlastním odchodem ze světa. „Chci být pohřben do země, v černé rakvi. Skladbu, kterou si nechám zahrát, teprve vybírám,“ dodává Klingohr.
new StreamEmbedBuilder(„streamemb10005215“, 10005215);
KANCELÁŘ BLANÍK 3
Po tříměsíční pauze začíná ve své kanceláři znovu úřadovat Tonda Blaník. Legendární lobbista se se svým dvoučlenným týmem přihlásí o slovo poprvé v pátek 27. března. A o tom, že nebude mít o práci nouzi, není pochyb. Protože jak říká jeden z tvůrců drsné politické satiry, scénárista Robert Geisler: „Dejte lidem prostor a oni se znemožní sami. A naši politici mají prostoru spoustu.“
Diváci populárního seriálu internetové televize Stream.cz a společnosti Negativ se tak mohou těšit na šestnáct dílů plných břitkého humoru reagujícího na aktuální dění. Titulní role svérázného majitele lobbistické agentury bude tradičně vlastní Marku Danielovi, kterému budou coby jeho seriáloví podřízení zdatně sekundovat herci Halka Třešňáková a Michal Dalecký. Režie třetí série Kanceláře Blaník se střídavě ujmou Bohdan Sláma, Jaroslav Fuit a Marek Najbrt.
new StreamEmbedBuilder(„streamemb10005218“, 10005218);
SLAVNÉ ZNAČKY Mnozí si Pavla Zunu pamatují především jako moderátora televizních zpráv. Postupně moderoval hlavní zpravodajské relace na veřejnoprávní i obou největších soukromých televizích a ve všech také zastával šéfredaktorské funkce. Pavel Zuna byl ale vždy také reportérem a televizním publicistou, který má cit pro příběhy. Na internetové televizi Stream.cz je vypráví úspěšně už pátým rokem.
Nyní Pavel Zuna vymyslel a dramaturgicky povede nový pořad této série s názvem Slavné značky. I tady je podtitulem motto: „Za každou velkou firmou je zajímavý příběh…“ Seriál bude pro Stream.cz připravovat Stanislav Brunclík, někdejší reportér České televize a šéfredaktor publicistiky TV Nova. Slavné značky se zaměří na nejslavnější firmy z různých oblastí a seznámí diváky s jejich málo známou a často pohnutou historií. Seriál například ukáže, jak William Boeing došel k tomu, že bude vyrábět letadla. Jak William Harley a Arthur Davidson sestrojili první motorku. Jak si King C. Gillette patentoval první „bezpečnostní čepelky“ na holení. Nebo jak bratři Dick a Mac McDonaldovi rozjeli bistro s hamburgery. Nepůjde jen o rané začátky, ale i o momenty, kdy se původně malé rodinné podniky změnily v celosvětová monstra a leckdy v globální synonyma daného produktu. Pořad startuje od dubna.
ZMIZELÁ ŠUMAVA 2
Dalšího pokračování se na jaře dočká také seriál Zmizelá Šumava, který připravují šumavská legenda Emil Kintzl a režisér Jan Fischer. Na duben je v programovém schématu internetové televize Stream.cz připraveno deset nových dílů z míst, která v bouřlivém 20. století buď zmizela z mapy tohoto drsného kraje, nebo jen zázrakem přežila. Příběhy Zmizelé Šumavy se ale také současně s vysíláním objeví na pultech knihkupectví.
„Na Šumavě žiju od dětství. Prochodil jsem ji pěšky a projel na běžkách i na kole křížem krážem a troufám si tvrdit, že tady znám snad každou stráň, potok, kopec i údolí. A taky jsem tu potkal spoustu pamětníků, jak se říká. A mluvil s nima. A jejich svědectví zaznamenal. Bez příkras a bez kudrlinek, protože na ty my si tady na Šumavě zrovna moc nepotrpíme,“ popisuje jednaosmdesátiletý Emil Kintzl, kterému přes pokročilý věk nadšení a živelnost nechybí. A jeho osobitému vyprávění také ne. „A když už se ty místa fakticky ztratily ze světa, z paměti by se vytratit neměly,“ říká Emil Kintzl. A taky o tom jsou seriál i knížka Zmizelá Šumava.
new StreamEmbedBuilder(„streamemb10005213“, 10005213);
Mezi nejhledanější události loňského roku se dle dat služby Seznam.cz Vyhledávání, kam denně míří několik milionů dotazů, probojovaly podzimní povodně a výskyt vztekliny v Česku. Češi se však ve velkém zajímali také o své oblíbené herce a herečky, sportovní akce či praktické informace. Služba tradičně představila i takzvané skokany roku – výrazy, jejichž hledanost ve srovnání s předchozím rokem vyrostla nejvíce.
Seznam Diskuze jsou nedílnou součástí obsahových služeb Seznam.cz už více než čtyři roky. Nově se pod články kromě samotných diskuzních příspěvků zobrazuje shrnutí nejdiskutovanějších témat, které vytváří umělá inteligence. Díky sumarizaci nejčastějších úhlů pohledu uživatelé získají rychlý přehled o tom, co rezonuje v konkrétní diskuzi, aniž by museli pročítat desítky či stovky komentářů.
Mapová aplikace tuzemské internetové jedničky Seznam.cz se v průběhu let stala nepostradatelným nástrojem pro více než čtyři miliony uživatelů, kteří na ni spoléhají při cestování, objevování nových míst a každodenním boji s dopravní situací. Teď Mapy.cz postupně nasazují novou verzi aplikace, ve které mají uživatelé možnost podpořit její další rozvoj zakoupením placené verze. K dispozici pak budou mít exkluzivní funkce. Pro české uživatele bude Premium k dispozici za roční poplatek 249 Kč.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.