Prací gel Persil byl v období od ledna do května 2016 celkem 137x ve slevě. Podle Kupi.cz, největšího portálu monitorujícího slevové a letákové akce většiny prodejců v ČR, vévodí žebříčku nejčastěji zlevněného zboží. Zajímavý je i pohled na celou top desítku nejčastěji zlevněných produktů. Prodejci Čechům nabízeli právě buď prací prostředky, nebo pivo. Slevy jsou navíc často více než 50%, proto se nevyplatí kupovat ani jeden z těchto produktů za plnou cenu.
Zboží, které bývá nejčastěji v akci, jsou produkty na praní prádla a pivo. Do top desítky nejčastěji zlevněného zboží v období od 1. ledna do 30. května se totiž dostalo celkem sedm pracích prostředků a tři druhy oblíbeného alkoholického nápoje Čechů. Na prvních dvou místech se umístil Persil se svým pracím gelem a práškem, které se rozhodně bez akce nevyplatí kupovat.„Zatímco běžná průměrná cena gelu byla podle dat Kupi.cz 455,18 Kč, tak průměrná cena po slevě se dostala na částku 321,95 Kč, což je rozdíl, který ve svém nákupním košíku lidé rozhodně pocítí. Ti šťastnější mohli dokonce narazit na prací gel Persil za 279,92 Kč a ušetřili díky tomu i více jak 170 korun!,“ vysvětluje Martina Králíková, manažerka služby Kupi.cz. Zajímavá je také hmotnost, kterou prodejci u tohoto druhu zboží uvádějí. Zatímco dříve se běžně prací prostředky uváděly v litrech a kilech, dnes běžně zákazníky ve svých popiscích informují spíše o počtu pracích dávek.
Tři místa v top desítce nejčastěji zlevněných produktů patřila také půllitrovým světlým desítkám – Braníku, Gambrinusu a Velkopopovickému Kozlu. Počty případů, kdy jim prodejci zvýhodnili cenu, se u všech blíží stovce. Nejčastěji zlevněný výčepní Braník stojí před slevou v průměru 11,73 Kč, avšak jeho průměrná cena ve slevě je 7,79 Kč. „Pivaři, kteří narazili na vůbec nejnižší zaznamenanou cenu ve slevě – 6,5 Kč – měli pravděpodobně z nákupu velkou radost. Za basu dvaceti piv dali jenom 130 korun! S obrovskou nabídkou, na kterou v českých supermarketech i menších obchodech narazíme, se nemůžeme divit, že jsou piva takto často cenově zvýhodněna. Češi si také postupně zvykají i na pivo z plastu, které je samo o sobě cenově výhodnější než klasicky ve skle. Navíc s grilovací sezónou můžeme čekat, že právě pivo v plastu půjde na dračku. Kdo by se chtěl tahat s těžkým sklem?,“ uvádí Martina Králíková.
Jak se o slevě dovědět dřív, než bude zboží vyprodané?
Určitě se vám někdy stalo, že jste vedle vysoké slevy na své oblíbené zboží narazili také na regál zející prázdnotou. Není to nic neobvyklého. Než vám do schránky dorazí leták s akční nabídkou na daný týden, bývá už většinou pozdě. Čas, který byste strávili vyhlížením nízkých cen, vám však mohou ušetřit chytré služby jako například Kupi.cz. Po přihlášení si na službě jednoduše nastavíte sledování jednotlivých produktů, kategorií (např. kategorii jogurty nebo lahůdky) zboží či letáků. Jakmile pak bude vámi vybraná věc ve slevě nebo prodejce vydá nový leták, přijde vám e-mailové upozornění. A pokud vás chytne nákupní horečka, během které obvykle zvládáte všechny obchodní domy ve městě, bude se vám hodit mobilní aplikace Kupi.cz. Funguje pro systémy Android a k dnešnímu dni si ji stáhlo už přes 100 tisíc lidí.
Prostřednictvím internetu se budou letos na vánoční svátky nakupovat nejen dárky, ale i potraviny. Zatím se k tomu chystá zhruba desetina dotázaných. V Praze chce ale na Vánoce a Silvestra tímto způsobem nakupovat víc jak čtvrtina respondentů průzkumu* společnosti Seznam.cz. Zájem o online nákupy potravin v hlavním městě potvrzují i služby Košík.cz a Rohlík.cz.
Nákupní rádce Kupi.cz přichází s novým internetovým titulem s názvem Kupimagazín.cz. Ten přináší trendy v oblasti vaření, lifestylu i péče o domácnost, zaměřuje se na tipy na výhodné nákupy a čtenáři se díky němu dozví o nových akcích na Kupi.cz. Šéfredaktorkou je Linda Michalčíková.
Podle průzkumu české internetové jedničky Seznam.cz je původ potravin, v tomto případě vajec, důležitější zejména pro mladší lidi a obyvatele větších měst. Váhu mu přikládá téměř třetina lidí ve věku 15 až 24 let a také spíš ti, kteří žijí v Praze. Obecně si však Češi za kvalitní vejce připlatit nechtějí. Podle nákupního rádce Kupi.cz spíše vyčkávají, …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.