Existuje-li jediné slovo, kterým lze charakterizovat legendárního lobbistu Tondu Blaníka, podnikavého majitele Autobazaru Monte KarloKáju Čížka a Žrouta Roberta Mikluše, pak je jím přívlastek originální. A takový bude i další počin internetové televize Stream.cz a společnosti Negativ, v jejichž koprodukci vyjmenovaní seriáloví hrdinové vznikli. Nese název Short Stream a podílí se na něm ještě distribuční společnost Aerofilms a Festival krátkých filmů Praha. Cílem projektu je oslovit talentované tvůrce a jejich scénáře ležící na dně šuplíků převést do audiovizuální podoby.
Internetová televize Stream.cz rozšiřuje původní dramatickou tvorbu. Nově zařádí do vysílání kromě hraných seriálů také filmy. Jednat se přitom nebude o snímky celovečerní, v souladu se svou dosavadní produkcí vsadí na originální krátké formáty. „Krátké filmy jsou ve světě mimořádně populární, protože ve srovnání s těmi tradičními nabízí jiný divácký zážitek. Nepřispívá k tomu jen stopáž, ale i tempo, které umožňuje rozehrát omezený počet motivů a postav. A právě pro tuhle kondenzovanost, přímočarost a hravost jim to v onlinu sluší,“ říká Lukáš Záhoř, šéfproducent internetové televize Stream.cz, která na jejich realizaci vyčlení během podzimu milion korun. Tuto částku investuje do nadějných scenáristů, jimž spolu s produkční společností Negativ, distribuční společností Aerofilms a Festivalem krátkých filmů Praha nabízí možnost unikátní spolupráce.
Autory nápaditých, odvážných, vtipných a provokujících námětů podpoří čtveřice zaštiťující projekt Short Stream nejen finančně, ale zajistí jim také profesionální podmínky k natáčení, premiérové uvedení snímků v rámci Festivalu krátkých filmů a následné zařazení do vysílání internetové televize a kinodistribuce. „Naše výzva je určená všem – profesionálům s produkčním zázemím, studentům filmových škol, amatérským filmařům i autorům, kteří nemají nejmenší tušení o tom, jak film vzniká, ale mají nápad,“ upřesňuje producent společnosti Negativ Milan Kuchynka. Ten věří, že své publikum si specifický formát najde, jen je potřeba dát mu prostor. Jeho přesvědčení přitom nahrává rok od roku se zvyšující návštěvnost Festivalu krátkých filmů Praha.
„Zatímco natáčení krátkých a celovečerních filmů se v zahraničí liší pouze výší rozpočtu, v Česku jde nejčastěji o školní produkce. A to bychom chtěli změnit. Nejen proto, aby i u nás vznikaly filmy, které budou opravdu zajímavé pro diváky a festivaly, ale protože jde o formát, na kterém můžou filmaři ‚dorůst‘. Diváci podle našich zkušeností z festivalu už svět krátkých filmů objevili a umějí si ho užít. S českými filmaři je to horší, ale v poslední době jsem viděl několik snímků, které jsou skvělé a konečně i originální a perfektně řemeslně zvládnuté. Přesně chvíle pro vznik projektu jako je Short Stream,“ dodává programový ředitel Festivalu krátkých filmů Praha Karel Spěšný.
Scénáře k realizaci je možné zasílat do 5. září 2016, přičemž jedinými omezeními jsou délka do 10 minut a realizovatelnost v rámci rozpočtu. Další informace získají zájemci na webu projektu. Spolu s výzvou spouští internetová televize Stream.cz také kanál Short Stream s krátkými tuzemskými a zahraničními filmy.
Celoplošné Televizi Seznam se v meziročním srovnání daří posilovat share, rating a reach. V porovnání prvních kvartálů let 2024 a 2025 se share v cílové skupině 18–69 let zvedl o 13,8 % a reach o 3 %. Mezi nejsledovanější pořady v hlavním vysílacím čase patřily české filmy s Vlastou Burianem či oblíbené tuzemské kultovní tituly jako Černí baroni, …
Dosavadní ředitel divize Oborových služeb Pavel Kolář nahrazuje v představenstvu české internetové jedničky Tomáše Kapalína. Ten ze své funkce odešel k 15. dubnu a ve firmě nadále nebude působit ani na jiné pozici. Nové rozdělení agendy členů představenstva proběhne v následujících dnech.
Tuzemská internetová jednička Seznam.cz pokračuje v podpoře posilování své značky a představuje novou brandovou kampaň, která staví na úspěchu digitálního maskota v podobě Seznam psa. Koncept vznikl opět ve spolupráci s agenturou Triad, o výrobu spotu se postarali v BareBear production.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.