V pořadí již pátý ročník konference Sklik expert fórum se uskutečnil ve čtvrtek 10. 6. 2021. Z důvodu vaší i naší bezpečnosti jsme stejně jako v loňském roce zvolili formu online přenosu. Abychom však zachovali interakci s diváky, mohli jste pokládat řečníkům dotazy v rámci živé diskuze. Celým dopolednem provázel šéfredaktor zpravodajství TV Seznam, Pavel Cyprich.
O tom, že je videoreklama velmi populárním formátem, přednesl úvodem celé konference manažer videoreklamy Seznamu, Petr Daneš. Nejdříve diváky seznámil se situací na zahraničním trhu a následně vysvětlil vliv brand buildingu na prodej jako takový. Videoreklamou oproti bannerům zasáhnete jak zrak, tak i sluch. A právě to je největší přednost tohoto formátu. Na příkladu Direct pojišťovny Petr ukázal, že do videoreklamy má smysl investovat i s větším rozpočtem. A proč video na Seznamu? Odpovědí je prémiový obsah, zásah a meziroční nárůst instreamového prostoru o 60%.
Meziročně došlo u produktových inzerátů Skliku k nárůstu počtu konverzí o 22 %. Další řečník, programmatic specialistka, Barbora Váňová, představila své tipy, jak získat maximum z Produktových inzerátů. Pamatujte tedy, že všechno začíná u XML feedu.
Tipy na optimalizaci kampaní, které vedou ke zlepšení výkonu i bez výrazného navýšení rozpočtu, přinesl zkušený konzultant Skliku, Jiří Studený. Využití všech shod klíčových slov nebo podrobnější rozdělení retargetingových seznamů patří podle něj mezi změny, které mohou nejen u malých účtů výrazně zvýšit efektivitu kampaní. Díky přidání frázové shody, kterou inzerent dříve nevyužíval, došlo ke zvýšení obratu o více než 100 % a zároveň ke snížení PNO o 4 %. Jirka se věnoval také významu využití akvizičních kampaní.
Víte, který typ cílení v obsahové síti byl v Skliku k dispozici jako úplně první? Reklama se vydávala na základě klíčových slov ve článcích. V žádném případě se nejedná o historický přežitek, naopak. Díky nezávislosti na cookies třetích stran má i dnes tento typ cílení nezastupitelný význam a zaslouží si pozornost všech specialistů. Důkazem může být i dosažení CTR nad 2 % u obsahové akviziční kampaně. Cílení na klíčová slova v obsahové síti představila a příklady z praxe obohatila specialistka Skliku Lucie Košanová.
Specifikům B2B segmentu se věnovali zástupci konzultačních oddělení Skliku a RTB, Eva Horáková s Milošem Uldrichem. Podle nich je výhodné být v B2B první, kdo vyvolá poptávku a svým produktem nebo službou zaujme, dokud si klient neprohlíží konkurenční nabídky. Eva s Milošem dále představili vhodná cílení – a to jak z pohledu Skliku, tak RTB. Právě díky využití obou těchto systémů dokážete vhodně pokrýt celý STDC framework a dosáhnout tak požadovaných výsledků.
Pokud vám v Skliku chybí možnost porovnat v grafu dvě období, cílit na e-mailové adresy nebo pokud se obáváte propadu DRTG na základě cookieless budoucnosti, nevěšte hlavu. David Velechovský, manažer Sklik konzultace, ukázal, že budoucnost Skliku je v tomto směru růžová. Dále také představil rozsáhlý projekt Seznam Nákupy, který postupně sjednotí nabídky Zboží.cz a Produktových inzerátů Skliku do společného prostoru pro uživatele i jedné reklamní platformy pro inzerenty, čímž celou konferenci uzavřel.
Doufáme, že se nám podařilo zase o něco rozšířit vaše znalosti Skliku a budeme se těšit zase příště. V případě, že vám konference utekla, nezoufejte. Videozáznamy jednotlivých přednášek budou brzy k dispozici na našem Facebooku.
Za tým Skliku
Karolina Janková & Martin Mašek