Tuzemské Seznam Brand Studio letos svými kampaněmi zaujalo mezinárodní odbornou porotu soutěže Native Advertising Awards natolik, že ho mezi zahraniční konkurencí velkých mediálních domů ocenila jako vůbec nejlepší větší studio nativní reklamy na světě. Porota práci tuzemského studia společnosti Seznam.cz ocenila i dvěma zlatými, dvěma stříbrnými a jednou bronzovou medailí.
Nejprestižnější cenou je bezpochyby ocenění za nejlepší větší Studio roku. Celkem pak studio společnosti Seznam.cz uspělo ještě v pěti kategoriích – dvakrát se umístilo na první příčce, dvakrát na stříbrné a jednou na bronzové. „Ocenění od Native Advertising Institute si velmi vážím. Nic většího už v naší branži není. Dělá mi velkou radost, že se nám daří ukazovat, že i v Česku se dají dělat světové projekty,” říká Ondřej Sitta, vedoucí Seznam Brand Studia společnosti Seznam.cz. V kategorii Nejlepší využití infografiky bodovalo i české Czech News Center, které získalo bronzovou medaili.
Úspěchy českého Seznam Brand Studia v Native Advertising Awards:
Zlato: Seznam.cz – Nejlepší nízkonákladová kampaň (Děti a peníze, ČNB, Symbio)
Zlato: Seznam.cz – Nejlepší uživatelská aktivace (Žízeň po pohybu, Rajec, WMC Grey)
Stříbro: Seznam.cz – Nejefektivnější nativní kampaň (Jedeme na EURO, Hyundai)
Stříbro: Seznam.cz – Nejlepší design (Cesta za svobodou, Heffron)
Bronz: Seznam.cz – Nejlepší seriál na webové televizi (Kudy, Foodie?, CzechTourism)
S ostatními vítěznými pracemi v soutěži se můžete seznámit zde.
„Nativní reklama je stále pestřejší a nabízí více možností, jak nenásilně propojit české online publikum se značkami. Je o ni rostoucí zájem ze strany klientů. Investice do ní u nás meziročně stouply o 53 %,” říká Sitta. Velkou budoucnost má zejména nativní videoreklama, která se zobrazuje mezi upoutávkami na články. Kombinuje v sobě výhody nativní reklamy a síly videa jako media typu. Data ukazují, že pokud spuštění nastane ze strany uživatele, tak míra zhlédnutí dosahuje nadprůměrných výsledků. Daří se také naší nativní videoreklamě na hlavní stránce Seznam.cz. Jde o prémiový formát, který nabízí zásah na téměř čtyři miliony reálných uživatelů denně.
Rostoucí zájem potvrzují i klienti sami. „Díky nativní reklamě jsme mohli odvyprávět příběh rumu Heffron prostřednictvím informačně i vizuálně zajímavého obsahu. Jde o moderní formu komunikace, která funguje a kterou plánujeme využívat i nadále. Umožňuje nám totiž předávat lidem atraktivní podobou hodnoty našich značek a dále je budovat. Což je pro Palírnu U Zeleného stromu, firmu s pětisetletou historií, klíčové,“ říká k využití formátu Seznam Native z dílny Seznam Brand Studia Michal Kučera, brand manažer značky Heffron z Palírny U Zeleného stromu.
Ondřej Sitta získal i letos nominaci na Osobnost roku nativní reklamy
Vedoucí Seznam Brand Studia Ondřej Sitta opět získal nominaci v kategorii Osobnost roku nativní reklamy. Ve společnosti Seznam.cz působí už šestým rokem. Vítězem této kategorie se ale letos stal Tim Clark, víceprezident a ředitel nativní reklamy společnosti SAP.
Seznam Brand Studio klientům nabízí celou plejádu produktů, jako je Seznam Native, product placement, podcasty, seriály, testování produktů, kontextovou reklamu a řadu dalších. Klientům připravuje kampaně napříč širokou reklamní sítí technologické firmy Seznam.cz. V roce 2021 Seznam Brand Studio publikovalo 276 klientských projektů na míru. Jen projekty Seznam Native vygenerovaly přes 16 milionů přečtení, skoro 700 tisíc přímých prokliků na klientské weby a průměrný čas strávený na obsahu uživatelem byl čtyři a půl minuty. U vytvořených seriálů zase lidé strávili 103 370 hodin. Studio se rozrostlo na 24 lidí a stále nabírá nové členy z řad novinářů, kreativců a marketérů.