Návštěvnost a proklikovost Seznam Newsfeedu ovlivňuje řada faktorů. V minulosti se do čísel promítla například ruská invaze na Ukrajinu nebo prezidentské volby. Letošní rok z pohledu návštěvnosti navazuje na předchozí roky, a to i bez absence podobných událostí, říká v úvodu své přednášky ze Seznam Newsfeed fóra Marek Vacek.
Marek ve své přednášce představuje funkce, které do Newsfeedu přibyly v posledních dvou letech. Mezi ně patří i „přimíchávání“ niche témat do obsahu Newsfeedu. Často jde o cizojazyčné texty, takže pokud uživatel daný jazyk neovládá, může si ho pomocí našeho velkého jazykového modelu SeLLMa nechat přeložit.
Marek Vacek do Seznamu nastoupil v roce 2013 na pozici Scrum master. O rok později se stal produktovým manažerem domovské stránky Seznamu. Díky tomu byl u zrodu Seznam Newsfeedu a na jeho rozvoji pracuje dodnes.
Další zajímavou funkcí, která využívá naše vlastní velké jazykové modely, je krátké shrnutí článku, které pro čtenáře vytvoří krátký abstrakt konkrétního textu. Užitečnou novinkou je také shrnutí trendujícího tématu, pomocí něhož uživateli na základě relevantních zdrojů vysvětlíme, proč se lidé o dané téma právě zajímají. Více zjistíte v záznamu přednášky.
Tým ze Seznam Partner a divize Homepage letos přináší už třetí ročník online konference pro vydavatele obsahu. Letos se opět budeme věnovat naší obsahové platformě Seznam.cz. Ukážeme si novinky a změny v newsfeedu a podíváme se na to, kde leží hranice mezi převzatým a kradeným obsahem. Diskutovat budeme také o tom, jak správně zdrojovat autorské a generované fotografie nebo jak správně přistupovat k využívání fotek. A tím zdaleka nekončíme, tak se 17. října připojte i vy.
Letošní ročník online konference Seznam Newsfeed fórum otevřel rozhovor s Ondřejem Tolarem, šéfem domovské stránky Seznamu. A vy se v něm dozvíte, jak se Seznam Homepage změnila za uplynulý rok, jak si vede z hlediska návštěvnosti i jaké novinky pro uživatele chystáme v roce 2025.
Kolem umělé inteligence se dnes točí kde co a v Seznam Newsfeed nejsme výjimkou. Neustále řešíme a vymýšlíme, jak umělou inteligenci co nejlépe využít. Dokáže dnes umělá inteligence vyhodnotit média lépe než člověk? Je v pořádku používat fotografie a texty generované umělou inteligencí, a jak je správně zdrojovat? Odpovědi jsme hledali v debatě na konferenci Seznam Newsfeed fórum s mediální právničkou, novým šéfem NFNZ a šéfeditorkou domovské stránky Seznam.cz.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.