Letošní ročník online konference Seznam Newsfeed fórum otevřel rozhovor s Ondřejem Tolarem, šéfem domovské stránky Seznamu. A vy se v něm dozvíte, jak se Seznam Homepage změnila za uplynulý rok, jak si vede z hlediska návštěvnosti i jaké novinky pro uživatele chystáme v roce 2025.
Ondřej moderátorce Zuzaně Hodkové prozradil, že návštěvnost domovské stránky dlouhodobě roste, a to i kvůli silným událostem, jako byly například povodně, volby nebo velké sportovní akce. Díky různorodému obsahu – zpravodajskému i uživatelskému – se navíc rok od roku prodlužuje i čas, který lidé na stránce stráví.
Ondřej Tolar šéfuje divizi, která spravuje a rozvijí domovskou stránku Seznamu. Před svým nástupem do Seznamu v roce 2018 působil ve vydavatelských domech Economia, Czech News Center a Mafra. 15 let byl součástí redakce iDNES.cz, poslední rok jako šéfredaktor.
Aby uživatelé na Seznam Homepage našli to, co hledají, pracuje Ondřejův tým na větší personalizaci obsahu pro uživatele. Na své si přijdou i ti, kteří se zajímají třeba o zahraniční texty nebo niche témata, která oslovují menší cílovou skupinu. A protože se ukazuje, že lidé rádi diskutují, možná dojde k resuscitaci projektu Lidé.cz, který by nově neměl být seznamkou, ale spíše prostorem pro diskuzi.
Jak efektivně monetizovat obsahový web? To je žhavé téma, na které se zaměřila Kateřina Nosianová. Ve své přednášce vysvětluje, jak Seznam Partner zvyšuje výkon reklamních zón i co pro vyšší provize mohou udělat samotní partneři. Protože o peníze jde až na prvním místě.
I když se o odborná témata zajímá menší publikum než o populární obsah, prostor v Seznam Newsfeedu zaslouží. Karel Koupil a Štěpán Škrob ve své společné přednášce vysvětlují, jakým způsobem se vybírají články, které by čtenáře mohly zaujmout.
Návštěvnost a proklikovost Seznam Newsfeedu ovlivňuje řada faktorů. V minulosti se do čísel promítla například ruská invaze na Ukrajinu nebo prezidentské volby. Letošní rok z pohledu návštěvnosti navazuje na předchozí roky, a to i bez absence podobných událostí, říká v úvodu své přednášky ze Seznam Newsfeed fóra Marek Vacek.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.