Karel Koupil & Štěpán Škrob: Odborný obsah nebude stát v koutě

I když se o odborná témata zajímá menší publikum než o populární obsah, prostor v Seznam Newsfeedu zaslouží. Karel Koupil a Štěpán Škrob ve své společné přednášce vysvětlují, jakým způsobem se vybírají články, které by čtenáře mohly zaujmout.

Karel Koupil je produktovým manažerem doporučování obsahu. Jeho hlavní zodpovědností je vylepšování doporučovací technologie Seznam Newsfeedu. Před Seznamem, kam nastoupil na začátku roku 2019, pracoval na různých pozicích v technologických firmách i ve vlastním IT startupu.
Štěpán Škrob pracuje v Seznamu od roku 2004. Větší část pracovního života působil v divizi Vyhledávání, ale před několika lety se vydal směrem budování personalizace služeb a identity uživatelů. Z této oblasti se přesunul k doporučování obsahu na seznamáckých službách.

Mainstreamový obsah, do kterého patří všeobecné zpravodajství, články na ekonomická nebo společenská témata nebo sportovní výsledky, se vyznačuje tím, že vzniká velmi rychle a od čtenáře nevyžaduje odborné znalosti. Díky tomu má na internetu nejen velmi široké publikum, ale také velké množství obsahu, které mu konkuruje.

Odborný obsah, který zahrnuje články o technologiích, vesmíru, různých lidských zálibách a obecně menšinových tématech, je náročnejší i dražší z hlediska produkce a čtenář ho v online prostoru musí cíleně hledat. V přednášce se proto dozvíte nejen to, jakým způsobem kolegové z Newsfeedu prostřednictvím doporučování zajišťují, aby se odborné články dostaly k té správné cílovce.

Sdílet na sítích