I když se o odborná témata zajímá menší publikum než o populární obsah, prostor v Seznam Newsfeedu zaslouží. Karel Koupil a Štěpán Škrob ve své společné přednášce vysvětlují, jakým způsobem se vybírají články, které by čtenáře mohly zaujmout.
Karel Koupil je produktovým manažerem doporučování obsahu. Jeho hlavní zodpovědností je vylepšování doporučovací technologie Seznam Newsfeedu. Před Seznamem, kam nastoupil na začátku roku 2019, pracoval na různých pozicích v technologických firmách i ve vlastním IT startupu.
Štěpán Škrob pracuje v Seznamu od roku 2004. Větší část pracovního života působil v divizi Vyhledávání, ale před několika lety se vydal směrem budování personalizace služeb a identity uživatelů. Z této oblasti se přesunul k doporučování obsahu na seznamáckých službách.
Mainstreamový obsah, do kterého patří všeobecné zpravodajství, články na ekonomická nebo společenská témata nebo sportovní výsledky, se vyznačuje tím, že vzniká velmi rychle a od čtenáře nevyžaduje odborné znalosti. Díky tomu má na internetu nejen velmi široké publikum, ale také velké množství obsahu, které mu konkuruje.
Odborný obsah, který zahrnuje články o technologiích, vesmíru, různých lidských zálibách a obecně menšinových tématech, je náročnejší i dražší z hlediska produkce a čtenář ho v online prostoru musí cíleně hledat. V přednášce se proto dozvíte nejen to, jakým způsobem kolegové z Newsfeedu prostřednictvím doporučování zajišťují, aby se odborné články dostaly k té správné cílovce.
Návštěvnost a proklikovost Seznam Newsfeedu ovlivňuje řada faktorů. V minulosti se do čísel promítla například ruská invaze na Ukrajinu nebo prezidentské volby. Letošní rok z pohledu návštěvnosti navazuje na předchozí roky, a to i bez absence podobných událostí, říká v úvodu své přednášky ze Seznam Newsfeed fóra Marek Vacek.
Tým ze Seznam Partner a divize Homepage letos přináší už třetí ročník online konference pro vydavatele obsahu. Letos se opět budeme věnovat naší obsahové platformě Seznam.cz. Ukážeme si novinky a změny v newsfeedu a podíváme se na to, kde leží hranice mezi převzatým a kradeným obsahem. Diskutovat budeme také o tom, jak správně zdrojovat autorské a generované fotografie nebo jak správně přistupovat k využívání fotek. A tím zdaleka nekončíme, tak se 17. října připojte i vy.
Jak v éře generovaných textů rozpoznat kvalitní článek? Jaké atributy musí splňovat autorský text? A kde leží hranice mezi autorským a opsaným článkem? To jsou otázky, na které v rozhovoru s Terezou Strnadovou, šéfeditorkou domovské stránky Seznamu, odpovídala akademička Lenka W. Císařová.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.