I když se o odborná témata zajímá menší publikum než o populární obsah, prostor v Seznam Newsfeedu zaslouží. Karel Koupil a Štěpán Škrob ve své společné přednášce vysvětlují, jakým způsobem se vybírají články, které by čtenáře mohly zaujmout.
Karel Koupil je produktovým manažerem doporučování obsahu. Jeho hlavní zodpovědností je vylepšování doporučovací technologie Seznam Newsfeedu. Před Seznamem, kam nastoupil na začátku roku 2019, pracoval na různých pozicích v technologických firmách i ve vlastním IT startupu.
Štěpán Škrob pracuje v Seznamu od roku 2004. Větší část pracovního života působil v divizi Vyhledávání, ale před několika lety se vydal směrem budování personalizace služeb a identity uživatelů. Z této oblasti se přesunul k doporučování obsahu na seznamáckých službách.
Mainstreamový obsah, do kterého patří všeobecné zpravodajství, články na ekonomická nebo společenská témata nebo sportovní výsledky, se vyznačuje tím, že vzniká velmi rychle a od čtenáře nevyžaduje odborné znalosti. Díky tomu má na internetu nejen velmi široké publikum, ale také velké množství obsahu, které mu konkuruje.
Odborný obsah, který zahrnuje články o technologiích, vesmíru, různých lidských zálibách a obecně menšinových tématech, je náročnejší i dražší z hlediska produkce a čtenář ho v online prostoru musí cíleně hledat. V přednášce se proto dozvíte nejen to, jakým způsobem kolegové z Newsfeedu prostřednictvím doporučování zajišťují, aby se odborné články dostaly k té správné cílovce.
Na domovské stránce Seznamu najdete stále více zpráv z regionů. V rozhovoru vedeném Terezou Strnadovou se dozvíte, jak lokální obsah vypadá a jak probíhá jeho doporučování uživatelům i partnerům. A prostor dostanou i další novinky, které tvoří podobu Seznam Homepage.
Homepage Seznamu se neustále mění a díky tomu přináší nové možnosti nejen pro návštěvníky, ale také pro tvůrce obsahu nebo provozovatele obsahových webů. Novinky představuje Marek Vacek, který má z pozice produktového manažera o dění na domovské stránce Seznamu dokonalý přehled.
Domovská stránka Seznamu se mění a dává více prostoru uživatelskému obsahu. Ondřej Tolar v rozhovoru s moderátorkou Zuzanou Hodkovou popisuje, jakým směrem Seznam Homepage posunou nové platformy – od diskuzí na Lidé.cz přes videa na Médiu a Streamu až po Podcasty.cz.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.