Deník Právo se 2. června představí čtenářům v menším formátu a ve zcela nové grafické podobě. Nový design novin vytvořilo Studio Najbrt grafického designéra Aleše Najbrta. Změna formátu souvisí mimo jiné i s přechodem Práva do tiskárny Mafraprint.
„S ohledem na možnosti tiskárny a s tím i spojené náklady na výrobu, jsme se rozhodli zvolit menší formát deníku, než jaký má dnes. Je rozhodně praktičtější, přitom ale zachováme veškerý obsah, na který jsou čtenáři nyní zvyklí. A dokonce ho ještě mírně rozšíříme, protože se zvýší počet stran,“ vysvětlil změnu šéfredaktor deníku Právo a člen představenstva vydavatelské společnosti Borgis Petr Šabata. „Se změnou formátu souvisí také nová grafika novin – obrátili jsme se s tímto úkolem na Aleše Najbrta a jeho studio.“
Designéři se soustředili v první řadě na dobrou čitelnost textu a vytvořili také novo logo Práva. Aleš Najbrt změnu vysvětluje následovně: „Pro zmenšený formát novin jsme navrhli i nový logotyp. Jeho výrazné stínování vertikálních tahů navazuje na konstrukci původního loga. Díky narovnání, větší kompaktnosti a použití malého počátečního písmene vzniklo současné červené logo, které je humanistické a více odpovídá nové podobě Práva.“
Vzor nové podoby Práva
Základní sazební písmo Tiempos Text je navrhnuto speciálně pro novinovou a časopiseckou sazbu. „Klademe důraz na čitelnost sazby, její kvalitní vyznění a optimální poměr množství informací k danému prostoru. Podařilo se nám zachovat, a dokonce mírně rozšířit obsah, přestože jsme zmenšili tištěnou plochu,“ říká Aleš Najbrt a dodává: „Barevná definice rubrik přispívá k přehlednosti a zřetelné orientaci v celkové skladbě deníku.“
Na čtenáře čeká přehlednější řazení stran i více prostoru pro počasí, křížovky, sudoku či TV program. I přesto, že se velikost deníku zmenší, o svůj oblíbený obsah lidé nepřijdou. „Nabídneme čtenářům moderní deník, ale s jejich oblíbenými autory, rubrikami, stejně bohatým zpravodajstvím a publicistikou,“ říká Petr Šabata.
Štěpán Etrych a Petr Šabata
Součástí deníku Právo budou i nadále přílohy ve formě magazínů, tedy úterní Styl pro ženy, středeční Dům a bydlení či sobotní Magazín Právo s podrobným televizním programem na celý týden. To platí i pro čtvrteční přílohu Salon, stálé rubriky a tematické strany jako Sport extra, Auto-Moto, Cestování, Nemovitosti, PC-TV-Foto a další. I nadále bude Právo přinášet bohaté regionální zpravodajství, které každý den připravují tři desítky vlastních zpravodajů působících po celé České republice.
Samozřejmě si své místo v novém deníku zachová i každodenní kreslený humor Miroslava Kemela.
Právo, tištěný deník vydavatelské společnosti Borgis, vychází od 2. června ve zcela nové grafické podobě, kterou podpoří komunikační kampaní. Ve zpracované kreativě se představí tváře redakce deníku. Marketingová kampaň startuje v den prvního vydání deníku v novém grafickém formátu a vyvrcholí na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary, kde je Právo již tradičně hlavním mediálním …
Data ze Seznam.cz Vyhledávání ukazují, že Češi nejvíc vyhledávají dovolenou v Egyptě, Řecku a Itálii. Stále častěji ale hledají inspiraci na dovolenou i v méně tradičních destinacích. Mnohem více je zajímá třeba Albánie, která si v posledních letech získává srdce českých turistů. Podle dat Seznam.cz Vyhledávání za posledních osm let zájem o tuto zemi vzrostl hned o 125 %.
Zpravodajský web Novinky.cz je nejsledovanějším zpravodajským médiem, a to nejen pro aktuální domácí a zahraniční zpravodajství. Od února letošního roku pravidelně překonává pětimilionovou hranici reálných uživatelů za měsíc. Z dat Netmonitoru dále vyplývá, že návštěvnost stránek od února do května meziročně vzrostla průměrně o 20 %. Novinky.cz přináší každodenní přehled politického dění, krimi událostí, kulturních …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.