Deník Právo se 2. června představí čtenářům v menším formátu a ve zcela nové grafické podobě. Nový design novin vytvořilo Studio Najbrt grafického designéra Aleše Najbrta. Změna formátu souvisí mimo jiné i s přechodem Práva do tiskárny Mafraprint.
„S ohledem na možnosti tiskárny a s tím i spojené náklady na výrobu, jsme se rozhodli zvolit menší formát deníku, než jaký má dnes. Je rozhodně praktičtější, přitom ale zachováme veškerý obsah, na který jsou čtenáři nyní zvyklí. A dokonce ho ještě mírně rozšíříme, protože se zvýší počet stran,“ vysvětlil změnu šéfredaktor deníku Právo a člen představenstva vydavatelské společnosti Borgis Petr Šabata. „Se změnou formátu souvisí také nová grafika novin – obrátili jsme se s tímto úkolem na Aleše Najbrta a jeho studio.“
Designéři se soustředili v první řadě na dobrou čitelnost textu a vytvořili také novo logo Práva. Aleš Najbrt změnu vysvětluje následovně: „Pro zmenšený formát novin jsme navrhli i nový logotyp. Jeho výrazné stínování vertikálních tahů navazuje na konstrukci původního loga. Díky narovnání, větší kompaktnosti a použití malého počátečního písmene vzniklo současné červené logo, které je humanistické a více odpovídá nové podobě Práva.“
Vzor nové podoby Práva
Základní sazební písmo Tiempos Text je navrhnuto speciálně pro novinovou a časopiseckou sazbu. „Klademe důraz na čitelnost sazby, její kvalitní vyznění a optimální poměr množství informací k danému prostoru. Podařilo se nám zachovat, a dokonce mírně rozšířit obsah, přestože jsme zmenšili tištěnou plochu,“ říká Aleš Najbrt a dodává: „Barevná definice rubrik přispívá k přehlednosti a zřetelné orientaci v celkové skladbě deníku.“
Na čtenáře čeká přehlednější řazení stran i více prostoru pro počasí, křížovky, sudoku či TV program. I přesto, že se velikost deníku zmenší, o svůj oblíbený obsah lidé nepřijdou. „Nabídneme čtenářům moderní deník, ale s jejich oblíbenými autory, rubrikami, stejně bohatým zpravodajstvím a publicistikou,“ říká Petr Šabata.
Štěpán Etrych a Petr Šabata
Součástí deníku Právo budou i nadále přílohy ve formě magazínů, tedy úterní Styl pro ženy, středeční Dům a bydlení či sobotní Magazín Právo s podrobným televizním programem na celý týden. To platí i pro čtvrteční přílohu Salon, stálé rubriky a tematické strany jako Sport extra, Auto-Moto, Cestování, Nemovitosti, PC-TV-Foto a další. I nadále bude Právo přinášet bohaté regionální zpravodajství, které každý den připravují tři desítky vlastních zpravodajů působících po celé České republice.
Samozřejmě si své místo v novém deníku zachová i každodenní kreslený humor Miroslava Kemela.
Politickou událostí letošního roku budou na podzim volby do Poslanecké sněmovny. Novinky.cz proto připravily diskuzní pořad Volební sezóna. Ve Volební sezóně u jednoho stolu zasednou čtyři diskutující a průběžně budou rozebírat dění před volbami do Poslanecké sněmovny. V prvním díle se představila čtveřice ve složení Karolina Brodníčková (redaktorka domácí sekce Novinek a Práva), Anna Shavit (politoložka …
Seznam Brand Studio opětovně bodovalo na plné čáře v prestižní mezinárodní soutěži Native Advertising Awards. V konkurenci nejlepších obsahových kampaní z celého světa proměnil český tým patnáct nominací ve tři zlaté, dvě stříbrné a tři bronzové sošky.
Místní šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve společnosti Seznam.cz na podzim loňského roku bylo nezákonné a poškodilo práva firmy. Vyplývá to z rozhodnutí Krajského soudu v Brně vyneseného tento týden. Soud tak vyhověl zásahové žalobě, kterou společnost na ÚOHS podala.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.