Češi se více zajímají o elektroauta a hybridy. Čínské značky MG a Dongfeng jsou v růstu  

Kristýna Hořovská 6. června 2025

Zájem o auta na elektrický a hybridní pohon na portálu Sauto.cz roste. Analýza* ukázala, že návštěvníci portálu tyto typy aut v loňském roce vyhledávali** více než v roce 2023. U elektroaut počet vyhledávání narostl o 52 % a u aut na hybridní pohon o 32 %. Nejvyhledávanější značkou osobních vozů byla opět Škoda. Meziročně však výrazně vzrostl zájem o čínské značky MG a Dongfeng.

Podíváme-li se na vyhledávání osobních vozů dle typu paliva, vyhledávali lidé na portálu Sauto.cz v roce 2024 nejčastěji automobily spalující benzín či naftu. Ostatní typy paliva či alternativní pohony byly v porovnání s benzínovým či naftovým pohonem vyhledávány mnohem méně. Z dat je však patrné, že lidé se čím dál více zajímají o auta na hybridní a elektrický pohon, u nichž došlo k největšímu meziročnímu nárůstu vyhledávání. 

Žebříčku nejvyhledávanějších vozů i nadále vévodí Škodovka  

Nejvíce vyhledávanouznačkou osobních vozů byla v loňském roce na portálu Sauto.cz značka Škoda, po níž následovaly Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW či Audi. Mezi 10 nejvyhledávanějších značek dále patřily značky Ford, Toyota, Hyundai, Volvo a Peugeot. V porovnání s rokem 2023 si v loňském roce z těchto 10 nejvyhledávanějších automobilek polepšily nejvíce automobilky Toyota, u které došlo k navýšení počtu vyhledávání o 4,9 %, a Škoda s nárůstem vyhledávání o 4,5 %. Menší meziroční zájem byl naopak zejména o vozy Ford a Volvo. 

Roste zájem o značky Dongfeng, Tesla, Cupra a MG 

Zatímco pořadí 10 nejvyhledávanějších značek osobních vozů na stránkách Sauto.cz bylo v loňském roce shodné jako v roce 2023, u některých značek jsme zaznamenali značný meziroční nárůst ve vyhledávání. Zvýšený zájem byl patrný například u značek Tesla (o 56 %), Cupra (o 53 %) či Lexus (o 31 %). U některých značek automobilů, jako je Ineos, Alpine či NIO, došlo k ještě většímu meziroční nárůst ve vyhledávání. Tyto značky však měly na portálu Sauto.cz ve sledovaném období relativně nízký počet vyhledávání. 

Výrazný meziroční nárůst ve vyhledávání byl zřejmý rovněž u čínských značek Dongfeng (o 63 %) a MG (o 50 %). „Další čínské značky osobních vozů jsou na našem portálu v naprosté většině zatím vyhledávány velmi zřídka. Na základě těchto nízkých počtů vyhledávání není proto možné dělat větší závěry o zájmu o čínské vozy, přestože vyhledávání řady těchto čínských značek meziročně vzrostlo. Uvidíme, jak bude zájem o čínské vozy a značky, jako BYD, SWM, Zeekr, NIO či další, v budoucnu pokračovat. Zvýšený zájem o čínská auta pravděpodobně do určité míry souvisí se zvýšeným zájmem o auta na elektrický a hybridní pohon,” říká Štěpán Matějka, datový analytik Sauto.cz. 

Zdroj: * Sauto.cz; březen až prosinec 2023 a 2024 (data o vyhledání na Sauto.cz v lednu a únoru 2023 nejsou k dispozici). Do analýz je zahrnuto pouze vyhledávání osobních vozů.

* * Za vyhledávání je považováno vyhledání osobních vozů na portálu Sauto.cz za použití různých filtrů, jako je značka vozu či typ paliva. Při jednom vyhledání může návštěvník stránek označit několik filtrů najednou. Například může označit, že chce vyfiltrovat auta s benzínovými motory i s elektrickým pohonem.  

Kristýna Hořovská

PR specialista

Sdílet na sítích