Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
Klasický letní mix v podobě pokladu, moře a dobrodružství
Letní kampaň staví na všeobjímajícím tématu letních dobrodružství, jako je například cestování s batohem, dovolená na kole, horský pobyt, lenošení u moře nebo víkend na chalupě. Každý si v tomto tématu najde to své.
Než však lidé vyrazí na svou vysněnou dovolenou, čekají je typické „nástrahy“ v podobě příprav a nakupování vybavení, od sportovního náčiní přes opalovací krémy až po drahé outdoorové vybavení. Právě zde přichází na scénu Zboží.cz a pomáhá uživatelům najít produkty s dobrým hodnocením, za výhodnou cenu a od ověřených e-shopů, kterým lze důvěřovat na základě zkušeností ostatních zákazníků.
Od animovaných produktů k hrdinům s osobností
Novou kapitolu konceptu animovaných produktů připravil opět interní tvůrčí tým tvořený grafikem Pavlem Charouzdem a idea makerem Ivanem Manolovem. Ti původní myšlenku produktů s očima, osobností a hlasem postupně posunuli až k dnešním superhrdinům. „Hledali jsme něco, co bude fungovat dlouhodobě a zároveň to bude jiné než způsob komunikace ostatních subjektů v oblasti e-commerce. Chceme, aby naše komunikace byla vtipná a byla z ní cítit i nadsázka. Není totiž dobré komunikovat produkty s očima bez humoru,“ přibližuje vznik konceptu idea maker Ivan Manolov.
Přerod produktů v hrdiny byl podle tvůrců přirozeným vývojem. Zásadní roli sehrál insight, že Zboží.cz slouží uživatelům jako rádce a pomocník při hledání těch nejvýhodnějších nabídek. „Z toho vychází i aktuální slogan „Nejvýhodnější ceny ubráníme.“ Komiksová stylizace kampaně tak není jen vizuální hrou, ale logickým rozšířením role produktů jako strážců dobrých cen,“ představuje postavy Ivan Manolov.
Počítačová animace na úrovni hollywoodských filmů
Spoty vznikaly opět ve spolupráci s agenturou BareBear Production, která na kampaních Zboží.cz pracuje už několik let. Právě ta aktuální fáze je ale tou nejambicióznější. „Kromě samotného konceptu jsme výrazně posunuli i vizuální úroveň spotů. Ty staví na jednoduché myšlence produktů jako superhrdinů, ale to, co je skutečně odlišuje, je důraz na detailně propracované prostředí a jeho precizní CGI zpracování (počítačem generovaná grafika). Vzorem byly áčkové animované filmy od společnosti LEGO, a právě s takovou pečlivostí a technickou precizností v BareBear přistupovali k celé výrobě. Věříme, že výsledná obrazová kvalita je jak po vizuální, tak technické stránce nejen patrná, ale i rozpoznatelná a pro diváky atraktivní. Výhodou je navíc to, že na českém trhu aktuálně neexistují spoty v podobném vizuálním stylu a kvalitě, což kampani přináší výrazný odlišující prvek,“ říká Karolína Chromíková, senior brand manažerka Zboží.cz.
Multiformátově a napříč platformami
Letní kampaň běží od 1. července do konce srpna a objeví se v online prostředí (Google, Sklik, YouTube, iPrima, Selfpromo) i ve vlastním reklamním prostoru Seznamu. Využívány jsou formáty ve variantách 16:9, 1:1 a 6:19 doplněné komiksovou grafikou. „Jarní kampaní se nám podařilo přivést 347 tisíc návštěv, z čehož 167 tisíc byli uživatelé, kteří Zboží poslední měsíc nenavštívili. Věřím, že současná kampaň bude ještě úspěšnější, protože navazuje na silný příběh, má ještě atraktivnější vizuální zpracování a zároveň cílí na širší spektrum letních situací, ve kterých lidé potřebují chytrého pomocníka při výběru zboží,“ dodává Karolína Chromíková.
Vedle vizuálně výrazné kampaně Zboží.cz pokračuje i ve zlepšování samotné služby. Novinky jako personalizovaná domovská stránka, sledování cen či zobrazení slev a poklesů dokazují, že humor a technologická inovace mohou jít ruku v ruce.
Zatímco tzv. Black Friday je tradičně považován za nejvýhodnější období pro nákup vánočních dárků, analýza loňských dat z nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz naznačuje, že chybu neudělají ani ti, kteří nechávají nákup dárků na poslední týden před Vánocemi. Díky porovnání cen na Zboží.cz mohou lidé na svých výdajích ušetřit až 45 %.
Listopad pro mnohé představuje čas, kdy pořizují adventní kalendáře svým blízkým. Zatímco děti ocení tradičně čokoládové, dospělí budou mít radost spíše z něčeho nápaditějšího. Podle dat Seznam.cz Vyhledávání a nákupního srovnávače Zboží.cz jsou hitem letošního roku vedle čokoládových kalendářů také čajové, kosmetické nebo alkoholové. Do větší obliby se ale dostávají také ty s erotickou tématikou, zájem o ně je letos dvakrát vyšší než loni.
S blížící se zimní sezónou roste na Zboží.cz zájem o kategorii zimních pneumatik. Data ukazují, že největší poptávka je po pneumatikách v cenové relaci 1 000 až 2 000 Kč za kus, přičemž mediánová cena těchto produktů činí 2 140 Kč. Jak cena stoupá, zájem o pneumatiky naopak klesá. V září byl na Zboží.cz největší zájem zejména o levnější modely. Ceny zimních pneumatik bývají nejnižší na jaře a v létě, zatímco v období od října do března jsou ceny nejvyšší.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.