Novinky z trhu i lepší výsledky. Co agenturám přináší spolupráce se Seznamem?

Programy Ověření a Certifikace pomáhají agenturám i freelancerům rozvíjet jejich odbornost a rozšiřovat know-how, aby svým klientům mohli nabídnout špičkový servis při správě kampaní v Skliku a na Zboží.cz. Letos navíc mohou zazářit také v rámci ankety Agenturní spolupráce roku (AGSR), a to ve dvou nových kategoriích. Nejen na ně jsme se zeptali jejich garantů – Evy Horákové a Rudolfa Pečenky.

Můžete krátce představit, co programy Ověření a Certifikace agenturám nabízejí?

Programy Ověření a Certifikace jsou určené pro agentury a freelancery, kteří chtějí kampaně v Skliku a na Zboží.cz spravovat profesionálně a s důrazem na transparentnost i vysokou odbornost. Mezi jejich hlavní výhody patří v první řadě přímý kontakt na konzultanta, který agentuře nebo freelancerovi poradí se strategií i efektivním nastavením kampaní. Pro členy programů chystáme také odborné workshopy, posíláme jim pravidelný newsletter s novinkami a sdílíme s nimi data z trhu a další užitečné informace. Certifikace navíc přináší i další benefity – třeba možnost přednostně otestovat nové funkce v Skliku. Všem partnerům dáváme prostor pro budování brandu, a to prostřednictvím případových studií a soutěží, jako je Sklik výzva – a nově i Agenturní spolupráce roku. 

Které kampaně a agentury se utkají o ocenění Agenturní spolupráce roku 2024? To zjistíte v našem článku.

Jak se agentura nebo freelancer může stát součástí programu Certifikace nebo Ověření?  

Do nižšího stupně programu, tedy Ověření, se může přihlásit každý, kdo spravuje kampaně v Skliku. Na začátku roku vyhlašujeme 200 Ověřených a 20 Certifikovaných partnerů, kteří jsou součástí programů po celý rok. Výběr probíhá nejen na základě výše investic do kampaní v Skliku a na Zboží.cz, ale důležitý je pro nás i transparentní přístup ke klientům. Certifikaci získávají naši největší partneři, kteří dlouhodobě prokazují vysokou úroveň nejen v nastavení a správě kampaní, ale také svým proaktivním přístupem. 

Rudolf Pečenka a Eva Horáková, garanti nových kategorií v rámci AGSR.

S agenturami jste v neustálém kontaktu. Dokážete říct, které trendy v digitální reklamě jsou u nich populární?  

V poslední době výrazně roste zájem o automatizaci a práci s 1st party daty. Zajímavou novinkou v Skliku, kterou aktuálně testují Certifikovaní partneři, je Chytrá kampaň, která se automaticky a bez nutnosti specifikace cílení vydává do obsahové i vyhledávací sítě. Stále populárnější je i cílení na vlastní seznamy zákazníků, a to zejména u klientů z e-commerce segmentu, kde personalizace hraje zásadní roli v počtu získaných konverzí. Navíc i menší klienti začínají budovat svůj brand, protože silná značka snižuje cenu za proklik i za konverzi, a to si uvědomuje čím dál víc agenturních specialistů. 

Které kampaně, za kterými stojí Certifikované nebo Ověřené agentury, byste za loňský rok vyzdvihli?  

Každý rok nás potěší řada promyšlených kampaní. Mezi vítěze loňské Sklik výzvy na akviziční strategii patří agentura Acomware, která u klienta využila všechny dostupné možnosti cílení v obsahové síti a u některých kampaní dokázala snížit cenu za konverzi až o 40 % při zvýšení konverzního poměru. Zajímavý přínos měla agentura ShockMarket, která inspirovala ostatní k využívání automatizovaného přenosu vlastních dat do Skliku. Specialisté z agentury díky integraci nástroje třetí strany usnadnili správu kampaní a využili celou databázi zákazníků. Důsledná segmentace kontaktů zajistila relevanci nabídek, což se pozitivně projevilo na výsledcích kampaně. 

Na co by se podle vás měly agentury zaměřit, pokud chtějí v rámci AGSR uspět? 

V obou kategoriích pozitivně hodnotíme maximální využití potenciálu Skliku. Oceňujeme agentury, které napříč klienty pracují s celou škálou dostupných typů cílení, formátů i zařízení. Právě to potvrzuje, že opravdu dobře znají všechny funkce, které Sklik nabízí. Certifikované agentury mají ve svém portfoliu častěji zastoupené známé značky, a proto mezi hodnocené kategorie patří i prémiové formáty. Ověření partneři získávají body navíc za proaktivní zapojení do Sklik výzvy a plnění kvartálních úkolů. 

Co pro agentury zapojené v obou programech do budoucna chystáte?

Agentury naši vzájemnou spolupráci pravidelně chválí, což nás těší, a proto chceme v nastaveném směru pokračovat a naše partnerství dál rozvíjet. Loni jsme mezi agenturami provedli průzkum, který nám pomohl lépe pochopit jejich potřeby a priority. Podle výsledků průzkumu a aktuálních potřeb trhu řešíme, o jaké benefity program rozšířit. Brzy nás čeká neformální setkání pro Certifikované agentury, na které bude později navazovat tematický workshop pro všechny partnery.  

Co vás na rozvíjení vztahů s agenturami nejvíc baví? 

Rozmanitost. Každá agentura má jiný přístup, klienty a cíle. Baví nás hledat společně cesty, jak naplno využít potenciál reklamy od Seznamu, a přitom respektovat specifika každého klienta i týmu, který se o něj stará. Největší radost máme, když vidíme, že se spolupráce odráží na výsledcích. Agentury nás navíc obohacují o cenné informace z trhu a zkušenosti s různými klienty i konkurencí, což nás neustále posouvá kupředu. 

Které agentury se utkají o ocěnění?

Titul Certifikovaná agentura roku si odnese tým z Acomware, WPP Media nebo ROI Story. Ověřené partnery v nominacích zastupují Deserved, Karel Rujzl a ShockMarket. Vítěze vyhlásíme 18. září 2025 v rámci konference Seznam fórum.

Sdílet na sítích