Programy Ověření a Certifikace pomáhají agenturám i freelancerům rozvíjet jejich odbornost a rozšiřovat know-how, aby svým klientům mohli nabídnout špičkový servis při správě kampaní v Skliku a na Zboží.cz. Letos navíc mohou zazářit také v rámci ankety Agenturní spolupráce roku (AGSR), a to ve dvou nových kategoriích. Nejen na ně jsme se zeptali jejich garantů – Evy Horákové a Rudolfa Pečenky.
Můžete krátce představit, co programy Ověření a Certifikace agenturám nabízejí?
Programy Ověření a Certifikace jsou určené pro agentury a freelancery, kteří chtějí kampaně v Skliku a na Zboží.cz spravovat profesionálně a s důrazem na transparentnost i vysokou odbornost. Mezi jejich hlavní výhody patří v první řadě přímý kontakt na konzultanta, který agentuře nebo freelancerovi poradí se strategií i efektivním nastavením kampaní. Pro členy programů chystáme také odborné workshopy, posíláme jim pravidelný newsletter s novinkami a sdílíme s nimi data z trhu a další užitečné informace. Certifikace navíc přináší i další benefity – třeba možnost přednostně otestovat nové funkce v Skliku. Všem partnerům dáváme prostor pro budování brandu, a to prostřednictvím případových studií a soutěží, jako je Sklik výzva – a nově i Agenturní spolupráce roku.
Které kampaně a agentury se utkají o ocenění Agenturní spolupráce roku 2024? To zjistíte v našem článku.
Jak se agentura nebo freelancer může stát součástí programu Certifikace nebo Ověření?
Do nižšího stupně programu, tedy Ověření, se může přihlásit každý, kdo spravuje kampaně v Skliku. Na začátku roku vyhlašujeme 200 Ověřených a 20 Certifikovaných partnerů, kteří jsou součástí programů po celý rok. Výběr probíhá nejen na základě výše investic do kampaní v Skliku a na Zboží.cz, ale důležitý je pro nás i transparentní přístup ke klientům. Certifikaci získávají naši největší partneři, kteří dlouhodobě prokazují vysokou úroveň nejen v nastavení a správě kampaní, ale také svým proaktivním přístupem.
Rudolf Pečenka a Eva Horáková, garanti nových kategorií v rámci AGSR.
S agenturami jste v neustálém kontaktu. Dokážete říct, které trendy v digitální reklamě jsou u nich populární?
V poslední době výrazně roste zájem o automatizaci a práci s 1st party daty. Zajímavou novinkou v Skliku, kterou aktuálně testují Certifikovaní partneři, je Chytrá kampaň, která se automaticky a bez nutnosti specifikace cílení vydává do obsahové i vyhledávací sítě. Stále populárnější je i cílení na vlastní seznamy zákazníků, a to zejména u klientů z e-commerce segmentu, kde personalizace hraje zásadní roli v počtu získaných konverzí. Navíc i menší klienti začínají budovat svůj brand, protože silná značka snižuje cenu za proklik i za konverzi, a to si uvědomuje čím dál víc agenturních specialistů.
Které kampaně, za kterými stojí Certifikované nebo Ověřené agentury, byste za loňský rok vyzdvihli?
Každý rok nás potěší řada promyšlených kampaní. Mezi vítěze loňské Sklik výzvy na akviziční strategii patří agentura Acomware, která u klienta využila všechny dostupné možnosti cílení v obsahové síti a u některých kampaní dokázala snížit cenu za konverzi až o 40 % při zvýšení konverzního poměru. Zajímavý přínos měla agentura ShockMarket, která inspirovala ostatní k využívání automatizovaného přenosu vlastních dat do Skliku. Specialisté z agentury díky integraci nástroje třetí strany usnadnili správu kampaní a využili celou databázi zákazníků. Důsledná segmentace kontaktů zajistila relevanci nabídek, což se pozitivně projevilo na výsledcích kampaně.
Na co by se podle vás měly agentury zaměřit, pokud chtějí v rámci AGSR uspět?
V obou kategoriích pozitivně hodnotíme maximální využití potenciálu Skliku. Oceňujeme agentury, které napříč klienty pracují s celou škálou dostupných typů cílení, formátů i zařízení. Právě to potvrzuje, že opravdu dobře znají všechny funkce, které Sklik nabízí. Certifikované agentury mají ve svém portfoliu častěji zastoupené známé značky, a proto mezi hodnocené kategorie patří i prémiové formáty. Ověření partneři získávají body navíc za proaktivní zapojení do Sklik výzvy a plnění kvartálních úkolů.
Co pro agentury zapojené v obou programech do budoucna chystáte?
Agentury naši vzájemnou spolupráci pravidelně chválí, což nás těší, a proto chceme v nastaveném směru pokračovat a naše partnerství dál rozvíjet. Loni jsme mezi agenturami provedli průzkum, který nám pomohl lépe pochopit jejich potřeby a priority. Podle výsledků průzkumu a aktuálních potřeb trhu řešíme, o jaké benefity program rozšířit. Brzy nás čeká neformální setkání pro Certifikované agentury, na které bude později navazovat tematický workshop pro všechny partnery.
Co vás na rozvíjení vztahů s agenturami nejvíc baví?
Rozmanitost. Každá agentura má jiný přístup, klienty a cíle. Baví nás hledat společně cesty, jak naplno využít potenciál reklamy od Seznamu, a přitom respektovat specifika každého klienta i týmu, který se o něj stará. Největší radost máme, když vidíme, že se spolupráce odráží na výsledcích. Agentury nás navíc obohacují o cenné informace z trhu a zkušenosti s různými klienty i konkurencí, což nás neustále posouvá kupředu.
Které agentury se utkají o ocěnění?
Titul Certifikovaná agentura roku si odnese tým z Acomware, WPP Media nebo ROI Story. Ověřené partnery v nominacích zastupují Deserved, Karel Rujzl a ShockMarket. Vítěze vyhlásíme 18. září 2025 v rámci konference Seznam fórum.
Programy Certifikace & Ověření se s letošním rokem mění. Nově budeme vždy v lednu vyhlašovat partnery, kteří ocenění získají na celý daný rok. A to není všechno. Takže, dámy a pánové, seznamte se s našimi partnery pro rok 2025.
Už čtvrtým rokem Seznam.cz vybírá nejlepší projekty v rámci soutěže Agenturní spolupráce roku. Vítězné kampaně za rok 2024 se utkají v osmi kategoriích, mezi kterými nechybí Cross-mediální spolupráce roku, Offline kampaň roku a Obsahová spolupráce roku. Nově se k nim přidaly i kategorie Sklik certifikovaná agentura roku a Sklik ověřená agentura roku – ocenění, která vyzdvihnou ty nejúspěšnější agentury v rámci služeb Skliku. Vyhlášení vítězů AGSR proběhne opět v rámci Seznam fóra, které se bude konat v září 2025 v pražském DOX+.
Agentury s certifikací od nás získávají řadu výhod. Patří mezi ně předávání know-how pro zvýšení efektivity kampaní, beta testování nových funkcí nebo možnost účasti na konferenci Sklik Expert fórum. Zástupci certifikovaných agentur se pravidelně setkávají s našimi Sklik konzultanty a mohou se účastnit specializovaných workshopů pořádaných Seznamem. Dostávají od nás také přístup k individuálnímu vzdělávání podle svých potřeb.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.