Kontextová reklama v Skliku; období hájení

5. listopadu 2008

20.10.2008 Marketing & Media str. 26 Média

NÁZOR

Spuštění kontextové reklamy v Skliku bylo dlouho očekávanou událostí na trhu PPC reklamy. Možná i proto byla následná reakce inzerentů a správců kampaní tolik rozpačitá. Všichni čekali zbrusu nový systém, který bude minimálně stejně dobrý jako ten od Googlu. Očekávaly se široké možnosti cílení, rozličné druhy reklamních formátů, a místo toho v rozhraní Skliku přibyly jen dvě funkce – zapnutí reklamy v kontextu a oddělené nastavení ceny za proklik. Následovalo veřejné srovnávání s ostatními PPC systémy nabízejícími kontextovou reklamu. Srovnávalo se všechno možné – od druhů reklamních formátů, cen za proklik, míry prokliku až po hodnocení dostatku či nedostatku reklamních pozic. Já ale nevím proč. Protože k čemu je mi možnost umístění videoreklam či reklamních gadgetů, když je nikdo nepoužívá? K čemu je mi nízká cena za proklik a dostatek reklamních pozic, když mi z daného systému přijde 10 lidí za den? Nebo k čemu je mi vysoká míra prokliku inzerátů, když přivedená návštěvnost negeneruje objednávky? Možná vidím věci příliš jednoduše, ale protože PPC reklama je pro mě především výkonová reklama, zajímá mě pouze jedna věc. A tou věcí je schopnost PPC systému generovat požadovanou akci v takovém množství, aby se mi vyplatilo konkrétním systémem zabývat. Kontext Skliku pro mě zatím takovým systémem je. Sice se díky umístění reklam na webech s obecnějším obsahem vyplácí spíš inzerentům s produkty pro širokou veřejnost (u některých pozorujeme nárůst objednávek až o 100 %), ale plánované budování sítě partnerských webů by mělo umožnit i propagaci produktů a služeb určených užším skupinám uživatelů. Asi bych měl být kritičtější, ale já chápu současný kontext Skliku jako prvotní nástřel, který má teprve poskytnout základní údaje o tom, jak se celý systém chová, a tím pomoci určit další směr jeho vývoje. A podle toho je třeba k němu zatím přistupovat.

***

Asi bych měl být kritičtější, ale já chápu současný kontext Skliku jako prvotní nástřel.

Sdílet na sítích