Dušan Janovský: Microsoft dal Seznamu větší volnost

5. srpna 2009

Lupa.cz, 5.8.09 – Martin Vyleťal

Google a Bing jsou po technické stránce srovnatelní. Na novém vyhledávání v zahraničí jsme pracovali několik měsíců. K výsledkům vyhledávání jsme přidali vlastní screenshoty a odkazy na Sklik. Ještě letos chceme přijít s vylepšením Zboží.cz. Microsoftu jde v případě Yahoo primárně o technologie. „SEO spameři se do Bingu nepochybně brzy pustí,“ říká v rozhovoru pro Lupu Dušan Janovský, vedoucí týmu vyhledávacích služeb společnosti Seznam.

Reklama

<!–//<![CDATA[ var m3_u = (location.protocol=='https:'?'https://k.iinfo.cz/www/delivery/ajs.php':'http://k.iinfo.cz/www/delivery/ajs.php'); var m3_r = Math.floor(Math.random()*99999999999); if (!document.MAX_used) document.MAX_used = ','; document.write ("“); //]]>–> 0) { adHide++; } else { adHide = 1; } document.write(‚

’); var el = document.getElementById("ad-hide-” + adHide); var par = el.parentNode; var grandpar = par.parentNode; if (grandpar && grandpar.id && grandpar.id.match(/^ad-.*$/)) { grandpar.style.display = “none”; } else { par.style.display = “none”; } // –>

Reklama

<!–//<![CDATA[ var m3_u = (location.protocol=='https:'?'https://k.iinfo.cz/www/delivery/ajs.php':'http://k.iinfo.cz/www/delivery/ajs.php'); var m3_r = Math.floor(Math.random()*99999999999); if (!document.MAX_used) document.MAX_used = ','; document.write ("“); //]]>–> 0) { adHide++; } else { adHide = 1; } document.write(‚

’); var el = document.getElementById(“ad-hide-” + adHide); var par = el.parentNode; var grandpar = par.parentNode; if (grandpar && grandpar.id && grandpar.id.match(/^ad-.*$/)) { grandpar.style.display = “none”; } else { par.style.display = “none”; } // –>

Několikrát jste ze Seznamu odešel a zase jste se vrátil. Co vás do Seznamu vždy přilákalo zpět? A co vás tam nyní drží?
Já musím říci, že mám tu firmu rád.
Pracoval jste také určitou dobu pro Google. Jaké jsou rozdíly mezi Seznamem a Googlem z pohledu zaměstnance?
Obrovské. Firemní kultura je úplně jiná. Možná že v Googlu někde v ústředí mají kamarádskou atmosféru, nicméně zdálky to vidět není.
Myslíte si, že mezi zaměstnanci Googlu a Seznamu existuje vzájemná rivalita?

Rivalita na úrovni programátorů a lidí, co se zajímají o technologie, je minimální. Já znám spoustu lidí z Googlu, kamarádíme se a velice si jich vážím. Ta rivalita je spíše na úrovni firem, ale to je samozřejmě pochopitelné.


Nedávno jste spustili vyhledávání na zahraničních webech, které dodává Microsoft namísto Googlu. Co bylo impulsem k přechodu k novému dodavateli?
Pro nás je důležité, že Bing nám nabízí širší možnosti. Když to zjednoduším, tak Googlu jde hlavně o finanční výtěžnost vyhledávání, kdežto Microsoftu jde o obsazení trhu. V tomto ohledu je pro nás samozřejmě zajímavějším partnerem Microsoft, protože nám dává hodně volného prostoru. Nicméně musím říci, že Google nám dodával velice kvalitní data a byli jsme s tou spoluprácí výjimečně spokojeni.
Jaké má Bing oproti Googlu výhody a jaké naopak nevýhody?

Z našeho pohledu jsou ta řešení po technické stránce srovnatelná. Rozdíly jsou spíše na úrovni komunikace a obchodních podmínek. Případně podmínek, které se týkají vzhledu stránky. Další výhodu je, že podle nové smlouvy můžeme stránky s výsledky vyhledávání na zahraničních webech monetizovat přes Sklik. Dříve se na těchto stánkách zobrazovala reklama Google Adwords. Bing je silný zejména v oblasti oborového hledání, ale to Seznam zatím dostávat nebude, protože to pro český trh není připravené.

Více zde

Sdílet na sítích