Rozpočty v Skliku slouží ke stanovení denní částky, kterou je klient ochoten do PPC reklam na Seznamu a jeho partnerské síti investovat. Náš systém pracuje tak, že od výše denního rozpočtu se odvíjí počet zobrazení.
Pokud je tedy rozpočet příliš omezen, zobrazování je rozloženo v rámci celého dne. Vaše inzeráty se pak zobrazí pouze na určitou část relevantních dotazů. Pro příklad, pokud je potenciál investic 2000 Kč za den a denní limit 1000 Kč, systém bude inzeráty zobrazovat pouze v 50 % výsledků, které by inzeráty za standardní situace spustily. Stránky inzerenta tak přijdou nejenom o návštěvnost, ale samozřejmě i o potenciální zákazníky. Místo u Vás pak zákazníci nakoupí požadovaný produkt u Vaší konkurence. Dojít samozřejmě může i k vyčerpání rozpočtu již v průběhu dne. Obecně lze říci, že pro plynulý chod kampaní je vhodné mít denní rozpočet minimálně o třetinu vyšší než je jeho průměrné denní čerpání. Toto opatření umožní kampaním zareagovat i na nečekaný nárůst poptávky, který může být vyvolán např. offline kampaní.
Pokud si inzerent Skliku měří konverze, sleduje výnosy, počítá návratnost vložené investice (ROI) a inzerce v Skliku se mu vyplácí, doporučujeme denní rozpočty zbytečně neomezovat. V opačném případě je lepší vždy v prvním kroku kampaně optimalizovat než je omezit.
Jak postupovat v případě, že se Vám denní limity přečerpávají z důvodu pevně daného rozpočtu ve Vaší společnosti? Můžete zkusit snížit ceny za proklik. To Vám může paradoxně přinést i zvýšení počtu celkových prokliků, jelikož v rámci denního limitu se bude moci reklama zobrazit vícekrát. Cenu však musíte snížit obezřetně, aby inzerce mohla dále konkurovat. Pokud by byla cena snížena příliš, počet kliků by se snížil. Rozhodnete-li se změnit cenu za proklik, snižujte cenu postupně a kampaně průběžně kontrolujte.
Za celý tým Skliku Ondřej Smékal