Na internetu nejvíce kupujeme mobilní služby a lístky na autobus

20. září 2012

Z výzkumu společnosti Mediasearch, který uskutečnila pro Seznam.cz vyplývá, že na internetu nejčastěji Češi kupují lístky na autobus a mobilní služby. Kromě toho lidé na internetu, oproti loňskému roku, takřka dvakrát více objednávají tiskoviny.

Zájem spotřebitelů o služby srovnávačů zboží roste.

Sjednání nového tarifu či vyplnění smlouvy s operátorem on-line nyní využívá až 30 % obyvatel ČR. Koupit přes internet lístky na autobus nebo vlak již nedělá problém 26 % dotázaných. Čím dál více lidí si pro pojištění už nedochází do kamenných poboček pojišťoven, ale řeší jej na internetu. V roce 2010 by tento druh zřízení například cestovního pojištění zvolilo jen 14 % Čechů, letos toto číslo vzrostlo už na 20 %. „Internet jako místo pro nakupování zboží zákazníci objevili již před lety. V současné době můžeme sledovat další boom, tentokrát v nakupování služeb. Velkou měrou se na tom podílí především možnost využít srovnání a následného vybrání té nejvhodnější nabídky,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. Naopak nejméně dotázaných má za poslední rok zkušenosti s nakupováním lékařských služeb (jen 3 %).

Lidé začínají využívat služby srovnávačů

Z výzkumu také vyplynulo, že zhruba 60 % lidí využívá při většině svých nákupů internetové srovnávače zboží. „Jedním z nejdůležitějších faktorů pro nákup zboží je cena a dobrá zkušenost z předešlých nákupů, což potvrdil i výzkum, kde si tuto možnost vybralo 47 % uživatelů,“ popsala chování uživatelů Štěpánka Kovaříková, manažerka serveru Zboží.cz. „Na Zboží.cz si uživatelé mohou jednoduše vybrat a hlavně mezi sebou porovnat z nabídky 26 000 e-shopů. Navíc díky uživatelským recenzím se rychle dozvědí, kterému obchodu mohou důvěřovat,“ doplnila Kovaříková. Překvapivým výsledkem je, že nižší ceny na srovnávačích u většiny nákupů hledají hlavně muži (63 %). Dalším dobrým zdrojem informací k nákupu je doporučení známých, které využije 19 % Čechů. Naopak nejméně se lidé dají ovlivnit informacemi ze sociálních sítích Twitter a Facebook (jen 2 %).

Výzkum probíhal během května až srpna prostřenictvím internetového sběru.

Zboží.cz - titulní stránka - screenshot


Jakub

Sdílet na sítích