Obsahová síť je tvořena skupinou nejnavštěvovanějších webů českého internetu a dalšími několika tisíci partnerských webů, které na svých stránkách zobrazují obsahovou reklamu Sklik.
Tyto kampaně Vám především umožní oslovit další návštěvníky webů Seznamu a partnerské sítě Skliku.
Hlavní důvody pro použití obsahové sítě:
- Významné rozšíření záběru kampaní – oslovení širokého spektra uživatelů českého internetu (90% zásah)
- Reklamy se zobrazují na nejnavštěvovanějších webech českého internetu a partnerská síť Skliku navíc obsahuje tisíce partnerských stránek
- Vyvolání poptávky
- Branding – posílení značky
Důležitým rozdílem mezi obsahovou kampaní a kampaní pro vyhledávání je ten, že kampaně ve vyhledávání poptávku uspokojují a v obsahu ji i vytváří. Kontextová reklama má obecnější charakter, je tedy vhodná pro oslovení širokého spektra uživatelů. Obsahová síť je vhodná i pro produkty, které se standardně ve vyhledávání na internetu nehledají. Může se tedy například jednat o zboží denní spotřeby – prací prášky, potraviny. Dále je inzerce v kontextu velmi přínosná u představení nových produktů či dalších specifických výrobků, které se nehledají např. specializovaný software a některé služby.
V neposlední řadě zde hraje svoji úlohu i branding – posílení značky. Značka bude uživatelům na očích v kontextu s požadovanými tématy, což má rovněž pozitivní vliv na hledanost brandových slov ve vyhledávači.
Obecné doporučené postupy pro výrobu obsahově zaměřených kampaní:
- Sestavy obsahují 5 až 10 slov, nikdy více než 20
- Slova pouze ve volné shodě
- Používáme slova bez překlepů (v článcích nejsou)
- Nepoužíváme slova bez diakritiky
- Spíše jednoslovné, maximálně dvouslovné výrazy
- Žádný longtail a v článcích se nevyskytující spojení z vyhledávání typu investice výhodně
- Systém na základě klíčových slov umí sám přiřadit vhodné téma, vylučující slova zde tedy nefungují, není třeba se jimi zabývat
- Samotné inzeráty by se měly především snažit upoutat pozornost potenciálního zákazníka
- texty tedy mohou být kreativnější s důrazem na přesvědčení o vhodnosti nabízeného zboží či služby, nikoliv jen o výběru daného prodejce
- možní zákazníci jsou v jiné fázi nákupního procesu než při vyhledávání
Odpovědi na následující témata a otázky naleznete podrobně v naší nápovědě.
Za celý tým Skliku Ondřej Smékal