Sklik výzva: Nejlepší Black Friday strategie má vítěze
Závěr roku patřil tradičně Black Friday a agentury stály před poslední letošní Sklik výzvou, ukázat tu nejlepší strategii v hlavní nákupní sezóně. Jak si s ní poradili a kdo se stal vítězem?
Ačkoliv e-knihy zažívají v posledních dvou letech veliký boom, lidé raději volí klasickou knihu před elektronickou čtečkou. Potvrzují to i výsledky Seznam.cz Vyhledávání, kde uživatelé v nejsilnějších měsících hledají knihkupectví až třikrát častěji.
Zdroj: Seznam.cz Vyhledávání (1/2012-3/2013)
Nejsilnějším obdobím, kdy se lidé na internetu o knihy nejvíce zajímají, je období od listopadu do ledna. Poté zájem všeobecně klesá. „Z našich statistik vyplývá, že lidé nejčastěji porovnávají ceny knih, které je mají něco naučit. Nejvyhledávanější kategorií jsou Dějiny a fakta. V beletrii pro dospělé za období listopad 2012 až březen 2013 s přehledem vede kniha Padesát odstínů šedi a v beletrii pro děti Deník malého poseroutky. Zájem o čtečky elektronických knih měl svůj vrchol také před Vánoci, od prosince klesl o více jak 400 %. Nicméně velice podobný trend vidíme i u samotného zájmu o klasické knihy,“ řekla Štěpánka Kovaříková, manažerka serveru Zboží.cz.
Jak si vedou prodejci e-knih na Seznam.cz
I když e-knihy nezaznamenávají na Seznam.cz významnou hledanost, čísla prodejů každým rokem rostou. Podle serveru Lupa.cz prodali čtyři největší tuzemští distributoři e-knih (eReading.cz, Kosmas.cz, Palmknihy.cz a Wooky.cz) v roce 2012 přes 187 tisíc e-knih. Statistiky hledanosti opět ukazují, že největší hledanost měli jednotliví prodejci elektronických knih v období Vánoc. Stabilní hledanost si i po konci roku 2012 udrželo jen knihkupectví Palmknihy.cz. Největší podíl (49 %) hledání míří za knihkupectvím Kosmas.cz.


