Dnes vyšel na blogu Marcela Kupky článek, který spekuloval, zda se Seznam.cz rozhodl blokovat emaily ze služby MailChimp. Byli jsme požádáni o oficiální stanovisko a vysvětlení, proto jej zde předkládáme. Toto stanovisko na svůj novinářský dotaz od nás před chvílí obdržel i Dan Dočekal.
„Je pravda, že se Seznam.cz rozhodl více šlápnout do rozesílačů spamů. Máme svoje metody na zjištění toho, které emaily jsou nevyžádané. Ty zahrnují i stížností klientů, které prověřujeme. Na základě těchto metod jsme schopni vyhodnotit, z jakého zdroje chodí velké množství spamu. MailChimp bohužel nedokázal zabránit tomu, aby přes něj chodila nevyžádaná pošta. Její množství bylo tak vysoké, že jsme se rozhodli tyto emaily do schránek našich uživatelů nedoručovat. Je to postoj, za kterým si stojíme, protože nechceme naše emailové schránky plnit nevyžádanou poštou. (Děláme to i s jinými spamery).
Domníváme se, že je primárně zájmem platících zákazníků daného nástroje, aby na poskytovatele služby, za kterou platí, tlačili, aby si udělal pořádek v tom, komu a jak umožňuje přes svoji službu posílat emaily. Je zájem MailChimpu, aby posílal jen vyžádanou poštu. Tohle si musí ošetřit u svých zákazníků sám. My jsme ochotni MailChimpu pomoci s identifikací problémových rozesílačů spamu. Jakmile si MailChimp udělá na své straně pořádek, nemáme pro další blokování důvod. Nyní však existuje. Ještě dodejme, že není v našem zájmu ty, jejichž maily považujeme za spam, o této skutečnosti informovat.
Vzhledem k tomu, že se toto řešení mohlo dotknout některých velkých a poctivých uživatelů/zákazníků MailChimpu, jsme ochotni jít naproti řešení situace. Sami proto budeme MailChimp kontaktovat s výše zmíněnou nabídkou pomoci identifikace problematických userů.
Pokud se týká reakce kolegů z technické podpory (myslím první příspěvek v daném článku Marcela Kupky zmíněném výše), šlo o věcně správnou reakci. Uživatele služby MailChimp informoval o vhodném postupu řešení jeho dotazu.“
Irena Zatloukalová