Nové kategorie a parametry na Zboží.cz od května 2025
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v dubnu roku 2025.
Začátkem roku 2013 společnost Seznam.cz představila nový nástroj Výzkumník. Seznam.cz. Ten lidem nabídl možnost podílet se na mapování internetu…
…Do Seznam.cz Výzkumníka se celkem přihlásilo téměř 9 300 respondentů, se kterými proběhlo více jak 80 rozhovorů a testování tváří v tvář. Co všechno jsme pomocí Seznam.cz Výzkumníku zjistili?
Do roku 2014 s novým kabátem
Jeden z realizovaných průzkumů byl cílen i na to, abychom zjistili, jak se uživatelům pracuje se Seznam.cz Výzkumníkem a co by na něm změnili. Nejčastější odpovědi zmiňovaly hlavně lepší orientaci na webu. Do roku 2014 tak Seznam.cz Výzkumník vstupuje s novým designem. Ten klade důraz na příjemnou a zábavnou konzumaci obsahu a hlavně snadný pohyb po webu.
Čím se Seznam.cz Výzkumník v roce 2013 zabýval?
Jak Češi využívají mobilní internet?
Díky Seznam.cz Výzkumníku jsme se dozvěděli, že poprvé se k mobilnímu internetu připojujeme při čekání (na autobus, na někoho apod.). Podle odpovědí se také podařilo mobilní uživatele rozdělit do několika skupin na základě toho jak, kdy a k čemu internet v telefonu používají (manažeři, hračičkové, znudění, závislí a praktici – více v infografice). Zároveň se nám uživatelé pochlubili, že opravdu mají rádi mobilní aplikace, které jsou jednoduché, rychlé a fungují i offline. Seznam.cz zareagoval na tato zjištění velmi rychle a s vervou se vrhl do přípravy dalších mobilních aplikací, které tyto parametry každá svým osobitým způsobem ztělesňují
E-mail stále jasně dominuje mezi internetovými komunikačními kanály
Z výzkumu je patrné, kde jsme se uživatelů ptali na to, jaký komunikační kanál nejčastěji používají, je patrné, že na denní bázi e-mail používá 78 % dotázaných. Vlastní ho ale až 99 % účastníků průzkumu. Celých 93 % respondentů uvedlo, že používá e-mail stejně nebo dokonce více než v předchozím roce. Typ komunikačních nástrojů, které lidé využívají ke komunikaci, závisí i na věku uživatelů (infografika). I z toho důvodu jsme uvedli nový “papírový” vzhled Seznam.cz Emailu, který kromě nové grafiky nabízí i snazší práci s funkcionalitami a přílohami.
Práci hledáme hlavně na internetu
Výzkum zjišťující jak lidé hledají práci, potvrdil, že lidé s nízkým vzděláním častěji hledají nekvalifikované manuální práce (40 % osob s dokončenou základní školou) nebo jsou ochotni dělat cokoli (33 %). Přitom jsou to právě oni, kdo nejvíce spoléhá na úřady práce a nejméně využívá k hledání práce internet. Z toho, co tito lidé uvádějí, vyplývá, že jedním z důvodů může být i nepřehlednost pracovních portálů. Seznam.cz se rozhodl přijít se zcela novým přístupem k on-line nabídkám práce. Světlo světa spatřila Volná místa.cz.
Děkujeme všem, kteří nám v roce 2013 pomáhali zlepšovat český internet.
Michal