23. 12. 2013

Celkem 39 výzkumů, 611 nápadů a 1517 komentářů. Takový byl rok 2013 na Seznam.cz Výzkumníku.

Začátkem roku 2013 společnost Seznam.cz představila nový nástroj Výzkumník. Seznam.cz. Ten lidem nabídl možnost podílet se na mapování internetu…

…Do Seznam.cz Výzkumníka se celkem přihlásilo téměř 9 300 respondentů, se kterými proběhlo více jak 80 rozhovorů a testování tváří v tvář. Co všechno jsme pomocí Seznam.cz Výzkumníku zjistili?

Do roku 2014 s novým kabátem
Jeden z realizovaných průzkumů byl cílen i na to, abychom zjistili, jak se uživatelům pracuje se Seznam.cz Výzkumníkem a co by na něm změnili. Nejčastější odpovědi zmiňovaly hlavně lepší orientaci na webu. Do roku 2014 tak Seznam.cz Výzkumník vstupuje s novým designem. Ten klade důraz na příjemnou a zábavnou konzumaci obsahu a hlavně snadný pohyb po webu.

Čím se Seznam.cz Výzkumník v roce 2013 zabýval?

Jak Češi využívají mobilní internet?
Díky Seznam.cz Výzkumníku jsme se dozvěděli, že poprvé se k mobilnímu internetu připojujeme při čekání (na autobus, na někoho apod.). Podle odpovědí se také podařilo mobilní uživatele rozdělit do několika skupin na základě toho jak, kdy a k čemu internet v telefonu používají (manažeři, hračičkové, znudění, závislí a praktici – více v infografice). Zároveň se nám uživatelé pochlubili, že opravdu mají rádi mobilní aplikace, které jsou jednoduché, rychlé a fungují i offline. Seznam.cz zareagoval na tato zjištění velmi rychle a s vervou se vrhl do přípravy dalších mobilních aplikací, které tyto parametry každá svým osobitým způsobem ztělesňují

E-mail stále jasně dominuje mezi internetovými komunikačními kanály
Z výzkumu je patrné, kde jsme se uživatelů ptali na to, jaký komunikační kanál nejčastěji používají, je patrné, že na denní bázi e-mail používá 78 % dotázaných. Vlastní ho ale až 99 %  účastníků průzkumu. Celých 93 % respondentů uvedlo, že používá e-mail stejně nebo dokonce více než v předchozím roce. Typ komunikačních nástrojů, které lidé využívají ke komunikaci, závisí i na věku uživatelů (infografika). I z toho důvodu jsme uvedli nový “papírový” vzhled Seznam.cz Emailu, který kromě nové grafiky nabízí i snazší práci s funkcionalitami a přílohami.

Práci hledáme hlavně na internetu
Výzkum zjišťující jak lidé hledají práci, potvrdil, že lidé s nízkým vzděláním častěji hledají nekvalifikované manuální práce (40 % osob s dokončenou základní školou) nebo jsou ochotni dělat cokoli (33 %). Přitom jsou to právě oni, kdo nejvíce spoléhá na úřady práce a nejméně využívá k hledání práce internet. Z toho, co tito lidé uvádějí, vyplývá, že jedním z důvodů může být i nepřehlednost pracovních portálů. Seznam.cz se rozhodl přijít se zcela novým přístupem k on-line nabídkám práce. Světlo světa spatřila Volná místa.cz.

Děkujeme všem, kteří nám v roce 2013 pomáhali zlepšovat český internet.


Michal