Od začátku září jsme začali zobrazovat úspěšnou novinku Sklik Odkazy. Nyní se pojďme podívat na tipy, jak s odkazy pracovat a jak efektivně využít tagování.
Na úvod si zopakujme, že Sklik Odkazy jsou součástí inzerátů zobrazujících se na 1. a 2. TOP pozici v hledání na Seznam.cz. Základní charakteristiku odkazů naleznete v Sklik nápovědě. Jaký vliv mají odkazy na CTR inzerátu si můžete přečíst v minulém článku na blogu.
Další vlastnosti Sklik Odkazů
U inzerátu se zobrazují 2 – 4 odkazy. V případě, že budete mít nastavený pouze jeden odkaz, nezobrazí se nic. Odkazy se zobrazují pouze u inzerátu, které mají vysoké CTR a relevanci vůči klíčovému slovu.
Doporučujeme mít vždy nastaveny minimálně 4 odkazy, abyste dali uživateli maximum rozšiřujících informací a využili co největší reklamní plochu. Můžete jich však nastavit libovolné množství. Systém bude upřednostňovat odkazy, na které se ve spojení s hledaným slovem nejvíce kliká.
Sklik Odkazy musí mít mezi sebou rozdílnou cílovou URL (je možné odkazovat na stejnou cílovou stránku jako je cílová URL inzerátu) a lze také cílit například na profil firmy na sociálních sítích
Kdy se Sklik Odkazy zobrazí na jednom nebo dvou řádcích?
- Při zobrazení inzerátu na TOP pozici se odkazy zobrazí ve dvou řádcích, za předpokladu, že jsou nastaveny alespoň čtyři.
- Na 2. TOP pozici se odkazy zobrazí ve dvou řádcích pouze v případě, že inzerát na 1. TOP pozici má odkazy zobrazeny pouze v jednom řádku nebo vůbec.
- Na 2. TOP pozici se odkazy zobrazí v řádku, když jsou na 1. TOP pozici odkazy zobrazeny ve dvou řádcích.
Jak na tagování
Nyní se pojďme podívat, jak dosáhnout označení prokliku z Sklik Odkazu a zároveň zjistit, o jakou šlo kampaň a sestavu.
Nejjednodušší možností je automatické tagování. Například do parametru utm_content
můžeme přidat proměnnou {ifsitelink:[value]}
. Hodnotu value
nahradíme například za slovo odkaz
. Když uživatel proklikne inzerát, přidá se toto slovo do UTM parametru.
V případě, že nepoužíváte automatické tagování a musíte UTM parametry zadávat přímo k odkazům, můžete proměnnou využít stejně. Řetězec parametrů pak může vypadat například takto:
?utm_source=seznam&utm_medium={medium}&utm_campaign={campaign}&
utm_content={adgroup}{ifsitelink:[|odkaz]}&utm_term={query}
Co napsat do Sklik Odkazů
Obecně doporučujeme využít odkazy jako přidanou hodnotu pro uživatele. Na příkladu fotoaparátu si ukážeme konkrétní návrhy.
- Dotaz „digitální fotoaparáty“
- Např. dělení digitálních fotoaparátů (kompakty, digitální zrcadlovky, průvodce nákupem fotoaparátu, příslušenství…)
- Dotaz „digitální zrcadlovky“
- Např. předdefinované seznamy (nejprodávanější, nejlépe hodnocené, nejlevnější…)
- Např. značky – (Canon, Nikon, Sony…)
- Dotaz „fotoaparát Canon“
- Např. typy fotoaparátů Canon (zrcadlovky Canon, kompakty Canon, Ultrazoomy Canon…)
- Např. předdefinované seznamy viz výše
- Produktové kampaně
- Např. obecnější odkazy na pobočky, hodnocení, akce…
- Brandové kampaně
- Výkonové – např. top sekce zboží, pár top produktů, produkty v akci…
- Care kampaně – např. pobočky, otevírací doba, akce…
Příklad na závěr
Agentura PPClick nastavila Sklik Odkazy pro internetový obchod s fitness inSPORTline.cz. Při nastavení byly dodrženy body, které pomáhají zatraktivnit inzerát.
- Na úrovni každé reklamní sestavy byly vytvořeny minimálně 4 odkazy.
- Odkazy nabízí uživatelům další rozšířené možnosti – podrobnější specifikaci hledaného dotazu.
Rozšíření inzerátů se výrazně podílelo na zvýšení průměrného CTR brandové kampaně o 32%.
Za celý tým Skliku Petr Pavelek