Podle průzkumu Seznam.cz Výzkumníka zabývajícím se tím, jaké dovednosti mají internetově aktivní Češi s technologiemi, vlastní chytrou televizi 24 % dotázaných a 20 % uvažuje o jejím nákupu. Celá třetina jejích majitelů ji však používá jen jako klasickou televizi, 14 % dotázaných ji používá ke koukání na televizi a připojuje se skrze ni pouze na internet. Dalších 55 % využívá i další její funkce.
Mezi nejčastější funkce, které si lidé zapínají na svých Smart TV, patří internet (23 %), Youtube (12 %), možnost nahrávání pořadů (9 %), Skype (6 %) a také vítají možnost propojení s USB úložištěm (5 %). „O vlastnictví chytré televize nerozhoduje ani tak zájem o technologie, jako spíše finanční situace. Podle průzkumu ji vlastní 36 % domácností z nejvyšší příjmové kategorie (čistý příjem nad 40 tisíc měsíčně) a polovina podnikatelů se zaměstnanci,“ řekl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu ve společnosti Seznam.cz.
Vlastníte chytrou televizi?
Nejstarším členem rodiny je počítač Otázky průzkumu také směřovaly na to, jak staré technologie lidé doma mají. Není překvapením, že nejnovějším zařízením v domácnosti bývá tablet, který má 46 % majitelů méně než jeden rok. Na druhém místě je mobilní telefon, nejméně často se vyměňuje počítač – 45 % počítačů v domácnostech je starších více než tři roky.
Více jak polovina Čechů očekává od přechodu na DVB-T2 zlepšení kvality obrazu. Zhruba třetina dotázaných pak kvalitnější obraz ocení hlavně u dokumentů nebo sportovních pořadů. V souvislosti se změnou způsobu vysílání si většina lidí pořizuje spíš set-top box než nový televizor. S dostupností levnějších kusů je ale problém. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu* společnosti Seznam.cz.
Prostřednictvím internetu se budou letos na vánoční svátky nakupovat nejen dárky, ale i potraviny. Zatím se k tomu chystá zhruba desetina dotázaných. V Praze chce ale na Vánoce a Silvestra tímto způsobem nakupovat víc jak čtvrtina respondentů průzkumu* společnosti Seznam.cz. Zájem o online nákupy potravin v hlavním městě potvrzují i služby Košík.cz a Rohlík.cz.
Čeští zákazníci, kteří letos budou objednávat vánoční dárky online, plánují masivně využít tzv. externí výdejní místa. Vyplývá to z průzkumu* společnosti Seznam.cz, ve kterém to uvedlo 70 % dotázaných. Nejvíce budou externí sklady vytížené v Praze. Naopak v malých obcích s méně než tisíci obyvateli dotázaní častěji volí doručení domů kurýrem.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.