Vozy německé výroby jsou mezi tuzemskými motoristy velmi oblíbené. Podle údajů Sauto.cz nejčastěji nabízené značky německé provenience tvoří téměř třetinu jeho inzerce. Z toho více než polovina patří značkám Volkswagen a Opel, ten v Olomouckém kraji a na Vysočině stojí až o 70 000 korun více než je jeho celorepublikový průměr. Konečnou cenu vozu ovlivňuje vedle modelové řady zejména výbava. Pokud se podíváme na samotný výběr vozu, zjistil Seznam.cz Výzkumník, že Češi upřednostňují bezpečnou a komfortní jízdu před klimatizací či zabudovanou navigací.
V České republice připadnou na jedno nové prodané auto tři prodaná ojetá. Na největším inzertním serveru Sauto.cz je v současnosti nabízeno více než 57 000 osobních vozů, nejobvyklejší německou značkou mezi nimi je Volkswagen. S téměř 7 000 inzeráty mu patří hned druhé místo za vůbec nejpopulárnějšími Škodovkami. Nejvyšší průměrný nájezd mezi německými vozy mají značky Mercedes-Benz, Volkswagen a BMW. U všech jmenovaných se pohybuje nad 160 000 kilometry a v průměru jsou vozy 9 let staré.
V Olomouckém kraji a na Vysočině si za Opel připlatíte až 70 000 Kč
Z interních statistik Sauto.cz vyplývá, že nejdráž vyjde Opel v Olomouckém kraji a na Vysočině. Zde je v porovnání s celorepublikovým průměrem cena vyšší o 70 000 korun, v Praze stojí o 35 000 korun více než v průměru. Oproti tomu Volkswagen lze pořídit napříč regiony vesměs za stejnou cenu. Hlouběji do peněženky zájemce sáhne v Libereckém a Pardubickém kraji, v průměru zaplatí až o 28 000 korun více než jinde. Nejlevněji pořídíte obě značky v Plzeňském či Jihočeském kraji, Volkswagen se vyplatí kupovat také na Karlovarsku. Ve všech případech ušetříte až 55 000 Kč.
Průměrná cena ojetého Volkswagenu se v ČR pohybuje okolo 219 000 korun, Opel pak pořídíte o 49 000 Kč levněji. Průměrný rok výroby je u obou značek 2006. „Záleží samozřejmě na modelu, který si vyberete, a také na jeho dalším vybavení. Díky zjištěním Seznam.cz Výzkumníka víme, že nejčastějším požadavkem překvapivě není klimatizace, ale posilovač řízení, airbagy či ABS. Z toho usuzujeme, že na špičce pyramidy hodnot stojí bezpečné a komfortní ovládání vozu. Postradatelné jsou doplňky, jejichž hlavní funkcí je zajistit pohodlí řidiče a spolujezdců. Jedná se konkrétně o zabudovanou navigaci či vyhřívání sedadel,“ komentuje data František Prošek, manažer inzertního serveru Sauto.cz.
V letním vydání Sauto.cz Rychloměru se blíže podíváme na nabídku vozů značky Ford. O Henry Fordovi se říká, že postavil Ameriku na kola. V první polovině dvacátého století zavedl pásovou výrobu kvalitních a cenově dostupných automobilů. Na inzertním serveru Sauto.cz jsou vozy nesoucí jméno tohoto muže třetí nejčastěji nabízené.
Od 1. 8. Sauto navazuje spolupráci se společností Auto Bez Obav. Nově bude součástí detailu inzerátů pole „Prověřit vůz technikem“ s možností prokliku na server partnera, kde si uživatel bude moci vybrat mechanika, který vůz prověří po technické stránce. Tento krok pomůže zejména těm uživatelům, kteří si na prověření skutečného stavu vozu před nákupem netroufají sami, a usnadní jim tak rozhodování při koupi vozu.
Dlouhodobé topování inzerátů – klíč k úspěchu nebo přeceňovaná strategie? V případové studii jsme se rozhodli ověřit efektivitu a přínos dlouhodobého topování inzerátů na nejprodávanější modely aut. Jak jsme postupovali a jak dopadly výsledky? Pojďme se na to podívat.
Podpořte svou inzerci na Sauto.cz pomocí prověření Cebia, které je nově interaktivní. Pro potenciální kupce to znamená, že si rychle, online a zdarma prostudují historii vozidla, zatímco vám nová funkcionalita dodá na důvěryhodnosti. A to hned na první pohled.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.