Německé ojetiny tvoří třetinu nabídky na Sauto.cz: pro Volkswagen jeďte na Karlovarsko, pro Opel na jih Čech

5. května 2015

Vozy německé výroby jsou mezi tuzemskými motoristy velmi oblíbené. Podle údajů Sauto.cz nejčastěji nabízené značky německé provenience tvoří téměř třetinu jeho inzerce. Z toho více než polovina patří značkám Volkswagen a Opel, ten v Olomouckém kraji a na Vysočině stojí až o 70 000 korun více než je jeho celorepublikový průměr. Konečnou cenu vozu ovlivňuje vedle modelové řady zejména výbava. Pokud se podíváme na samotný výběr vozu, zjistil Seznam.cz Výzkumník, že Češi upřednostňují bezpečnou a komfortní jízdu před klimatizací či zabudovanou navigací.

V České republice připadnou na jedno nové prodané auto tři prodaná ojetá. Na největším inzertním serveru Sauto.cz je v současnosti nabízeno více než 57 000 osobních vozů, nejobvyklejší německou značkou mezi nimi je Volkswagen. S téměř 7 000 inzeráty mu patří hned druhé místo za vůbec nejpopulárnějšími Škodovkami. Nejvyšší průměrný nájezd mezi německými vozy mají značky Mercedes-Benz, Volkswagen a BMW. U všech jmenovaných se pohybuje nad 160 000 kilometry a v průměru jsou vozy 9 let staré.

image

Celá infografika ke stažení.

V Olomouckém kraji a na Vysočině si za Opel připlatíte až 70 000 Kč
Z interních statistik Sauto.cz vyplývá, že nejdráž vyjde Opel v Olomouckém kraji a na Vysočině. Zde je v porovnání s celorepublikovým průměrem cena vyšší o 70 000 korun, v Praze stojí o 35 000 korun více než v průměru. Oproti tomu Volkswagen lze pořídit napříč regiony vesměs za stejnou cenu. Hlouběji do peněženky zájemce sáhne v Libereckém a Pardubickém kraji, v průměru zaplatí až o 28 000 korun více než jinde. Nejlevněji pořídíte obě značky v Plzeňském či Jihočeském kraji, Volkswagen se vyplatí kupovat také na Karlovarsku. Ve všech případech ušetříte až 55 000 Kč.

image

Obrázek v plné velikosti.

image

Obrázek v plné velikosti.

Průměrná cena ojetého Volkswagenu se v ČR pohybuje okolo 219 000 korun, Opel pak pořídíte o 49 000 Kč levněji. Průměrný rok výroby je u obou značek 2006. „Záleží samozřejmě na modelu, který si vyberete, a také na jeho dalším vybavení. Díky zjištěním Seznam.cz Výzkumníka víme, že nejčastějším požadavkem překvapivě není klimatizace, ale posilovač řízení, airbagy či ABS. Z toho usuzujeme, že na špičce pyramidy hodnot stojí bezpečné a komfortní ovládání vozu. Postradatelné jsou doplňky, jejichž hlavní funkcí je zajistit pohodlí řidiče a spolujezdců. Jedná se konkrétně o zabudovanou navigaci či vyhřívání sedadel,“ komentuje data František Prošek, manažer inzertního serveru Sauto.cz.

image

Obrázek v plné velikosti.

V letním vydání Sauto.cz Rychloměru se blíže podíváme na nabídku vozů značky Ford. O Henry Fordovi se říká, že postavil Ameriku na kola. V první polovině dvacátého století zavedl pásovou výrobu kvalitních a cenově dostupných automobilů. Na inzertním serveru Sauto.cz jsou vozy nesoucí jméno tohoto muže třetí nejčastěji nabízené.

Zdroj dat: Sauto.cz a Seznam.cz Výzkumník

Sdílet na sítích