Posedlost hokejem vrcholí: Češi se v květnu zajímají o puky a branky

22. května 2015

Ačkoliv je květen, Češi na internetu shánějí hokejovou výbavu jedenapůlkrát více než ve stejném měsíci roku 2014. Mistrovství světa v ledním hokeji na domovské půdě hýbalo dle serveru Zboží.cz zájmem o hokejovou výzbroj. Fanoušci se nově zajímali zejména o puky a branky, přičemž právě branky se staly jediným hokejovým produktem, o který byl letos v květnu větší zájem než loni v zimě. Nejčastěji hledanou součástí výstroje pak byly zimní brusle. Šampionát provázel také jiný trend, výrazně poklesl prodej jindy tak oblíbených herních konzolí.

Význam mistrovství světa v ledním hokeji se zejména v České republice násobí, koná-li se na domácí půdě. Podle serveru Zboží.cz šampionát zajímavě ovlivnil chování Čechů, když se zásadně zvedal jejich zájem o hokejovou výbavu a další s hokejem spojené produkty. Při bližším pohledu na data ze serveru Zboží.cz v první polovině května, kdy se mistrovství odehrávalo, se zájem o puky a branky zvedl téměř jedenapůlkrát. Oproti stejnému období v roce 2014 puky letos na Zboží.cz zkoumalo o 133 % více lidí, navíc pro přechod do e-shopu se jich rozhodlo dokonce dvakrát tolik (o 203 % více). V hledanosti hokejového zboží však nejvíc povyskočily branky. Během mistrovství se o ně zajímalo 147 % více fanoušků, přičemž k samotnému kliknutí na produkt v e-shopu se jich odhodlalo více jak dvojnásobek než loni. Branky se dokonce staly jediným „hokejovým“ produktem, o který byl v době turnaje větší zájem než v zimě, kdy se běžně prodávají. Podle slov Milana Šmída, manažera Zboží.cz, „můžeme jen hádat, jestli se o branky ve velkém zajímali produkční kvůli propagačním akcím spojeným s mistrovstvím, nebo si je Češi sháněli domů.“ Třetí místo v oblíbenosti obsadily lapačky a vyrážečky. Do e-shopů pro ně zamířilo o 126 % lidí více než loni. 

Ponecháme-li stranou zboží, u kterého došlo ke skokovému nárůstu zájmu, mohou být za tahouna hokejové výstroje v době šampionátu 2015 s přehledem označeny zimní brusle. Ačkoliv je výkyv zájmu o ně oproti první polovině května v roce 2014 mnohem menší, než je tomu u branek a puků, tak jsou nejoblíbenější výbavou všech, kteří na Zboží.cz hokejovou výstroj hledají. Podle Milana Šmída „je pravděpodobným důvodem to, že se zimními bruslemi nemusíte hrát pouze hokej. Zabruslit si můžete prostě jen tak. Navíc Češi milují nejenom hokej, ale užívají si i další sporty spojené s pohybem na ledu. Velké popularitě se těší i krasobruslení či rychlobruslení, které se v posledních letech dostalo do hledáčku zájmu českých sportovních fanoušků.“ 

Mistrovství v ledním hokeji, které Češi letos prožívali mnohem intenzivněji než loni, kdy se odehrávalo v Bělorusku, provázel ještě jeden pozoruhodný trend. Přenosy zápasů zaměstnaly pozornost Čechů natolik, že poklesl zájem o jindy tak oblíbené herní konzole. Poptávka po PlayStationech, Nintendech a Xboxech se v první polovině května snížila o více jak 70 % oproti loňskému roku. „Tohle číslo se může jevit jako velký pokles. Pravdou však zůstává, že herní konzole byly v daném období i přesto dvaapůlkrát oblíbenější než třeba právě zimní brusle. A zájem ještě poroste. V létě navzdory hezkému počasí paradoxně prodeje herního zboží pravidelně stoupají,“ upřesňuje Milan Šmíd.

Karel

image
Sdílet na sítích