Ačkoliv je květen, Češi na internetu shánějí hokejovou výbavu jedenapůlkrát více než ve stejném měsíci roku 2014. Mistrovství světa v ledním hokeji na domovské půdě hýbalo dle serveru Zboží.cz zájmem o hokejovou výzbroj. Fanoušci se nově zajímali zejména o puky a branky, přičemž právě branky se staly jediným hokejovým produktem, o který byl letos v květnu větší zájem než loni v zimě. Nejčastěji hledanou součástí výstroje pak byly zimní brusle. Šampionát provázel také jiný trend, výrazně poklesl prodej jindy tak oblíbených herních konzolí.
Význam mistrovství světa v ledním hokeji se zejména v České republice násobí, koná-li se na domácí půdě. Podle serveru Zboží.cz šampionát zajímavě ovlivnil chování Čechů, když se zásadně zvedal jejich zájem o hokejovou výbavu a další s hokejem spojené produkty. Při bližším pohledu na data ze serveru Zboží.cz v první polovině května, kdy se mistrovství odehrávalo, se zájem o puky a branky zvedl téměř jedenapůlkrát. Oproti stejnému období v roce 2014 puky letos na Zboží.cz zkoumalo o 133 % více lidí, navíc pro přechod do e-shopu se jich rozhodlo dokonce dvakrát tolik (o 203 % více). V hledanosti hokejového zboží však nejvíc povyskočily branky. Během mistrovství se o ně zajímalo 147 % více fanoušků, přičemž k samotnému kliknutí na produkt v e-shopu se jich odhodlalo více jak dvojnásobek než loni. Branky se dokonce staly jediným „hokejovým“ produktem, o který byl v době turnaje větší zájem než v zimě, kdy se běžně prodávají. Podle slov Milana Šmída, manažera Zboží.cz, „můžeme jen hádat, jestli se o branky ve velkém zajímali produkční kvůli propagačním akcím spojeným s mistrovstvím, nebo si je Češi sháněli domů.“Třetí místo v oblíbenosti obsadily lapačky a vyrážečky. Do e-shopů pro ně zamířilo o 126 % lidí více než loni.
Ponecháme-li stranou zboží, u kterého došlo ke skokovému nárůstu zájmu, mohou být za tahouna hokejové výstroje v době šampionátu 2015 s přehledem označeny zimní brusle. Ačkoliv je výkyv zájmu o ně oproti první polovině května v roce 2014 mnohem menší, než je tomu u branek a puků, tak jsou nejoblíbenější výbavou všech, kteří na Zboží.cz hokejovou výstroj hledají. Podle Milana Šmída „je pravděpodobným důvodem to, že se zimními bruslemi nemusíte hrát pouze hokej. Zabruslit si můžete prostě jen tak. Navíc Češi milují nejenom hokej, ale užívají si i další sporty spojené s pohybem na ledu. Velké popularitě se těší i krasobruslení či rychlobruslení, které se v posledních letech dostalo do hledáčku zájmu českých sportovních fanoušků.“
Mistrovství v ledním hokeji, které Češi letos prožívali mnohem intenzivněji než loni, kdy se odehrávalo v Bělorusku, provázel ještě jeden pozoruhodný trend. Přenosy zápasů zaměstnaly pozornost Čechů natolik, že poklesl zájem o jindy tak oblíbené herní konzole. Poptávka po PlayStationech, Nintendech a Xboxech se v první polovině května snížila o více jak 70 % oproti loňskému roku. „Tohle číslo se může jevit jako velký pokles. Pravdou však zůstává, že herní konzole byly v daném období i přesto dvaapůlkrát oblíbenější než třeba právě zimní brusle. A zájem ještě poroste. V létě navzdory hezkému počasí paradoxně prodeje herního zboží pravidelně stoupají,“ upřesňuje Milan Šmíd.
Listopad pro mnohé představuje čas, kdy pořizují adventní kalendáře svým blízkým. Zatímco děti ocení tradičně čokoládové, dospělí budou mít radost spíše z něčeho nápaditějšího. Podle dat Seznam.cz Vyhledávání a nákupního srovnávače Zboží.cz jsou hitem letošního roku vedle čokoládových kalendářů také čajové, kosmetické nebo alkoholové. Do větší obliby se ale dostávají také ty s erotickou tématikou, zájem o ně je letos dvakrát vyšší než loni.
12. listopadu 2024 rozšíříme technologii měření konverzí Skliku a Zboží.cz. Systém zvládne doměřit více konverzí a budete tak mít přesnější přehled o výkonu vašich kampaní na Seznamu a jeho partnerské síti. V čem změna spočívá a jak se projeví ve vašem účtu?
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v říjnu roku 2024.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.