Pořad A DOST! odhalil další klamání spotřebitelů. Nesprávně označené kečupy už šetří inspekce
27. října 2015
Pořad A DOST! internetové televize Stream.cz odhalil další klamání spotřebitelů. Po vlně nevole, kterou vyvolalo zjištění, že výrobce Tradičních piškotů Opavia přesunul výrobu z České republiky do Polska, což se projevilo na výsledné chuti a tvaru oblíbené cukrovinky, upozornil na nepravdivé údaje uvedené na obalech některých kečupů. Tvůrce a moderátor spotřebitelsko-investigativního magazínu Jan Tuna už proto podal podnět Státní zemědělské a potravinářské inspekci k zahájení šetření.
Nezávislé testy, které zadal A DOST! ve spolupráci se zpravodajským serverem Novinky.cz a deníkem Právo akreditované laboratoři Vysoké školy chemicko-technologické v Praze, prokázaly, že čtyři kečupy (Albert Quality Kečup jemný, Kečup jemný Delipo, Kečup jemný Pagusa a Heinz Tomato Ketchup) nedodržely povinný limit 7% refraktometrické sušiny vnesené rajčatovou surovinou a porušily tak závaznou vyhlášku č. 157/2003 Sb.„Tyto kečupy by se tak na pultech obchodů vůbec neměly objevit. Sedmiprocentní limit nedodržely ani po započtení poměrně vysoké nejistoty měření,“ komentuje výsledky autor a moderátor pořadu Jan Tuna.
Zmíněný kečup Albert Quality Kečup jemný, další tři kečupy /Felix King kečup pro děti, Kclassic Tomato Ketchup, BILLA Tomaten Ketchup/ a jedna kečupová omáčka /Tesco Value ketchup sauce/ pak nedodržely výrobcem na obalu uvedený obsah rajčat – ve skutečnosti jich obsahovaly méně. Jde o porušení § 10 zákona č. 110/1997 Sb. o potravinách, který stanovuje zákaz uvádět na trh výrobky klamavě označené. I tyto kečupy nedodržely zákon, přestože byly při stanovení obsahu rajčat uplatněny velké tolerance při interpretaci výsledků testů.
Mluvčí SZPI Pavel Kopřiva k tomu uvedl: „SZPI podnět přijala a bude se jím zabývat. Právní kvalifikace klamání spotřebitele umožňuje uložit sankci až do výše 10 milionů Kč.“
Spotřebitelsko-investigativní pořad A DOST! nechal otestovat celkem 17 sladkých kečupů a jednu kečupovou omáčku. Osm z nich, tedy téměř polovina, přitom nedodržela zákonné normy.Kompletní výsledky nezávislých testů kečupů jsou ke zhlédnutí v pořadu A DOST! na internetové televizi Stream.cz. „Naším cílem je, aby spotřebitelé v ČR nebyli klamáni a dostávali za své peníze kvalitní, neošizené potraviny. V našich nezávislých testech budeme i nadále pokračovat,“ dodal Jan Tuna.
Seznam Diskuze jsou nedílnou součástí obsahových služeb Seznam.cz už více než čtyři roky. Nově se pod články kromě samotných diskuzních příspěvků zobrazuje shrnutí nejdiskutovanějších témat, které vytváří umělá inteligence. Díky sumarizaci nejčastějších úhlů pohledu uživatelé získají rychlý přehled o tom, co rezonuje v konkrétní diskuzi, aniž by museli pročítat desítky či stovky komentářů.
Mapová aplikace tuzemské internetové jedničky Seznam.cz se v průběhu let stala nepostradatelným nástrojem pro více než čtyři miliony uživatelů, kteří na ni spoléhají při cestování, objevování nových míst a každodenním boji s dopravní situací. Teď Mapy.cz postupně nasazují novou verzi aplikace, ve které mají uživatelé možnost podpořit její další rozvoj zakoupením placené verze. K dispozici pak budou mít exkluzivní funkce. Pro české uživatele bude Premium k dispozici za roční poplatek 249 Kč.
Současný šéfredaktor serveru Seznam Zprávy Jakub Unger odchází ze své vedoucí pozice v redakci české internetové jedničky. Po dohodě s vedením firmy končí i ve všech ostatních funkcích, které ve firmě doposud zastával. Vedením redakce Seznam Zprávy je pověřený Petr Šabata, který nadále zůstává v pozici šéfredaktora deníku Právo. „Jakub Unger pomohl vybudovat silné, nezávislé a důvěryhodné …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.