Pořad A DOST! odhalil další klamání spotřebitelů. Nesprávně označené kečupy už šetří inspekce
27. října 2015
Pořad A DOST! internetové televize Stream.cz odhalil další klamání spotřebitelů. Po vlně nevole, kterou vyvolalo zjištění, že výrobce Tradičních piškotů Opavia přesunul výrobu z České republiky do Polska, což se projevilo na výsledné chuti a tvaru oblíbené cukrovinky, upozornil na nepravdivé údaje uvedené na obalech některých kečupů. Tvůrce a moderátor spotřebitelsko-investigativního magazínu Jan Tuna už proto podal podnět Státní zemědělské a potravinářské inspekci k zahájení šetření.
Nezávislé testy, které zadal A DOST! ve spolupráci se zpravodajským serverem Novinky.cz a deníkem Právo akreditované laboratoři Vysoké školy chemicko-technologické v Praze, prokázaly, že čtyři kečupy (Albert Quality Kečup jemný, Kečup jemný Delipo, Kečup jemný Pagusa a Heinz Tomato Ketchup) nedodržely povinný limit 7% refraktometrické sušiny vnesené rajčatovou surovinou a porušily tak závaznou vyhlášku č. 157/2003 Sb.„Tyto kečupy by se tak na pultech obchodů vůbec neměly objevit. Sedmiprocentní limit nedodržely ani po započtení poměrně vysoké nejistoty měření,“ komentuje výsledky autor a moderátor pořadu Jan Tuna.
Zmíněný kečup Albert Quality Kečup jemný, další tři kečupy /Felix King kečup pro děti, Kclassic Tomato Ketchup, BILLA Tomaten Ketchup/ a jedna kečupová omáčka /Tesco Value ketchup sauce/ pak nedodržely výrobcem na obalu uvedený obsah rajčat – ve skutečnosti jich obsahovaly méně. Jde o porušení § 10 zákona č. 110/1997 Sb. o potravinách, který stanovuje zákaz uvádět na trh výrobky klamavě označené. I tyto kečupy nedodržely zákon, přestože byly při stanovení obsahu rajčat uplatněny velké tolerance při interpretaci výsledků testů.
Mluvčí SZPI Pavel Kopřiva k tomu uvedl: „SZPI podnět přijala a bude se jím zabývat. Právní kvalifikace klamání spotřebitele umožňuje uložit sankci až do výše 10 milionů Kč.“
Spotřebitelsko-investigativní pořad A DOST! nechal otestovat celkem 17 sladkých kečupů a jednu kečupovou omáčku. Osm z nich, tedy téměř polovina, přitom nedodržela zákonné normy.Kompletní výsledky nezávislých testů kečupů jsou ke zhlédnutí v pořadu A DOST! na internetové televizi Stream.cz. „Naším cílem je, aby spotřebitelé v ČR nebyli klamáni a dostávali za své peníze kvalitní, neošizené potraviny. V našich nezávislých testech budeme i nadále pokračovat,“ dodal Jan Tuna.
Právo, tištěný deník vydavatelské společnosti Borgis, vychází od 2. června ve zcela nové grafické podobě, kterou podpoří komunikační kampaní. Ve zpracované kreativě se představí tváře redakce deníku. Marketingová kampaň startuje v den prvního vydání deníku v novém grafickém formátu a vyvrcholí na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary, kde je Právo již tradičně hlavním mediálním …
Chystáte proměnu vaší zahrady? Chtěli byste v ní pěstovat zeleninu a zároveň z ní udělat také oázu klidu a pohody pro celou rodinu? Ukázky toho, jak elegantně lze i menší zahrady proměnit, vás čekají v britské reality show Zahradní proměny na Televizi Seznam. Tým zkušených zahradních designérů – Charlie Dimmocková, Lee Burkhill, Flo Headlamová a Chris Hull – plní lidem …
Deník Právo se 2. června představí čtenářům v menším formátu a ve zcela nové grafické podobě. Nový design novin vytvořilo Studio Najbrt grafického designéra Aleše Najbrta. Změna formátu souvisí mimo jiné i s přechodem Práva do tiskárny Mafraprint. „S ohledem na možnosti tiskárny a s tím i spojené náklady na výrobu, jsme se rozhodli zvolit …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.