Pořad A DOST! odhalil další klamání spotřebitelů. Nesprávně označené kečupy už šetří inspekce
27. října 2015
Pořad A DOST! internetové televize Stream.cz odhalil další klamání spotřebitelů. Po vlně nevole, kterou vyvolalo zjištění, že výrobce Tradičních piškotů Opavia přesunul výrobu z České republiky do Polska, což se projevilo na výsledné chuti a tvaru oblíbené cukrovinky, upozornil na nepravdivé údaje uvedené na obalech některých kečupů. Tvůrce a moderátor spotřebitelsko-investigativního magazínu Jan Tuna už proto podal podnět Státní zemědělské a potravinářské inspekci k zahájení šetření.
Nezávislé testy, které zadal A DOST! ve spolupráci se zpravodajským serverem Novinky.cz a deníkem Právo akreditované laboratoři Vysoké školy chemicko-technologické v Praze, prokázaly, že čtyři kečupy (Albert Quality Kečup jemný, Kečup jemný Delipo, Kečup jemný Pagusa a Heinz Tomato Ketchup) nedodržely povinný limit 7% refraktometrické sušiny vnesené rajčatovou surovinou a porušily tak závaznou vyhlášku č. 157/2003 Sb.„Tyto kečupy by se tak na pultech obchodů vůbec neměly objevit. Sedmiprocentní limit nedodržely ani po započtení poměrně vysoké nejistoty měření,“ komentuje výsledky autor a moderátor pořadu Jan Tuna.
Zmíněný kečup Albert Quality Kečup jemný, další tři kečupy /Felix King kečup pro děti, Kclassic Tomato Ketchup, BILLA Tomaten Ketchup/ a jedna kečupová omáčka /Tesco Value ketchup sauce/ pak nedodržely výrobcem na obalu uvedený obsah rajčat – ve skutečnosti jich obsahovaly méně. Jde o porušení § 10 zákona č. 110/1997 Sb. o potravinách, který stanovuje zákaz uvádět na trh výrobky klamavě označené. I tyto kečupy nedodržely zákon, přestože byly při stanovení obsahu rajčat uplatněny velké tolerance při interpretaci výsledků testů.
Mluvčí SZPI Pavel Kopřiva k tomu uvedl: „SZPI podnět přijala a bude se jím zabývat. Právní kvalifikace klamání spotřebitele umožňuje uložit sankci až do výše 10 milionů Kč.“
Spotřebitelsko-investigativní pořad A DOST! nechal otestovat celkem 17 sladkých kečupů a jednu kečupovou omáčku. Osm z nich, tedy téměř polovina, přitom nedodržela zákonné normy.Kompletní výsledky nezávislých testů kečupů jsou ke zhlédnutí v pořadu A DOST! na internetové televizi Stream.cz. „Naším cílem je, aby spotřebitelé v ČR nebyli klamáni a dostávali za své peníze kvalitní, neošizené potraviny. V našich nezávislých testech budeme i nadále pokračovat,“ dodal Jan Tuna.
Společnost Seznam.cz nově nabízí uživatelům možnost zobrazení svých stránek bez display, video a audioreklamy. Produkt Seznam bez reklam, který nahradí a rozšíří stávající službu Seznam Premium, je možné předplatit za měsíční poplatek 179 korun. „Na službách Seznamu pracujeme s reklamou velmi šetrně tak, aby byla pro naše uživatele co nejvíce přívětivá a nerušila jejich zážitek. …
Blogovací platforma známá jako Seznam Médium mění svůj název na Médium. Jde o veřejně dostupnou službu, na které mohou přihlášení uživatelé Seznam.cz svobodně vyjadřovat a publikovat své názory. Nejedná se o obsah či postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.
Od 11. března každý týden čeká na fanoušky hokeje nový dvacetiminutový videopořad Sport.cz nazvaný Zaostřeno na play off. Redaktoři Jan Škvor, Martin Kézr a Robert Sára s renomovanými osobnostmi tuzemské hokejové scény analyzují konkrétní sestřihy a momenty z dění na ledě v bojích o extraligový titul. Mezi tradiční hosty budou patřit bývalí hokejisté Jaroslav Bednář a …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.