Seznam.cz nabídne zajímavá analytická data ze svých služeb
21. dubna 2016
Seznam.cz se rozhodl nabídnout nový pohled na data z vlastních služeb. Úkolem Seznam.cz Reportera je přinést další pochopení chování českých uživatelů internetu. A to vše díky datům posbíraným na vybraných službách společnosti. Zjistit půjde například, jaká auta považují Češi za vzájemně nahraditelná, nebo jaká turistická místa patří v daném období k nejčastěji zobrazovaným. Výhodou Seznam.cz Reportera je, že nenabízí statická data, ale okamžitě je přepočítává podle zvolených parametrů. Některá data bude přitom možné dohledat i zpětně od roku 2015.
„Chceme Seznam.cz začít datově otevírat. Máme služby, které jsou lídry ve svých oborech, a můžeme si díky tomu dovolit tvrdit, jak se daná odvětví vyvíjí, respektive, co v nich Čechy zajímá. Jsou to data, která na trhu chybí. Věřím, že naše data mohou pomoci nejednomu autobazaru či e-shopu lépe se zorientovat v tom, co Čechy zajímá a podle toho případně vylepšit své podnikání. Ostatním mohou třeba jen ukázat, o jaká turistická místa se Češi v posledním týdnu zajímali,“ popisuje základní cíle projektu Michal Buzek, vedoucí analytického oddělení v Seznam.cz, jenž je odpovědné i za Seznam.cz Reportera.
Seznam.cz Reporter chce ukázat, co Čechy zajímá a v jakých souvislostech. Nabízí proto analytické reporty ze služeb Sreality.cz, Sauto.cz a Mapy.cz. Chybět nebudou ani podíly jednotlivých zařízení, na kterých si lidé čtou on-line zpravodajství. K dispozici budou i informace o tom, jaké kategorie na Zboží.cz momentálně nejvíce rostou, stejně jako o denních skokanech Seznam.cz Vyhledávání. Z dat vyčtete, o co mají Češi zájem, a to nejen v daný okamžik, ale i například u některých služeb v časových řadách.
Základní nástěnka jednotlivých služeb nabízí rychlý pohled na vybraná data dané služby. Pro bližší rozpady je možné využít další reporty. Například na základní nástěnce služby Sauto.cz najdete informace o nejzobrazovanějších osobních či užitkových vozech. Podrobnější reporty dovolí porovnat, při kolika hledání lidé vyplnili, že hledají auto na benzín a při kolika pak na naftu. Podívat se lze i na konkrétní hledané roky výroby, či nejčastější žádané stavy tachometrů. Ze Seznam.cz Reportera jde zjistit i to, jaká další související auta si Češi nejčastěji prohlíží, pokud původně začali hledat například Fábii. Data do Seznam.cz Reportera přibývají denně z interních měření společnosti Seznam.cz. U jednotlivých reportů se přepočítávají vždy instantně po zadání konkrétních požadovaných parametrů a filtrů.
Seznam.cz Reporter je vychází z interního řešení pro měření a zobrazování dat o službách společnosti Seznam.cz. Do veřejných reportů se ale dostávají jen vybraná data, která mají být primárně užitečná pro inzerenty v daných oborech.„Protože se jedná o betu, nabízíme zatím základní data jen z některých vybraných služeb. Začali jsme od těch, u kterých víme, že zajímají oborové novináře a některé klienty. Rozhodně se nebojíme data doplňovat. Nyní si chceme ověřit, jaký je o podobná data zájem a postupně můžeme na základě poptávky další pohledy doplňovat,“ uzavírá Michal Buzek.
Podrobnější informace k tomu, jak interpretovat zobrazovaná data, nebo jak si „naklikat“ požadovaný report lze získat v Nápovědě služby.
Seznam Diskuze jsou nedílnou součástí obsahových služeb Seznam.cz už více než čtyři roky. Nově se pod články kromě samotných diskuzních příspěvků zobrazuje shrnutí nejdiskutovanějších témat, které vytváří umělá inteligence. Díky sumarizaci nejčastějších úhlů pohledu uživatelé získají rychlý přehled o tom, co rezonuje v konkrétní diskuzi, aniž by museli pročítat desítky či stovky komentářů.
Mapová aplikace tuzemské internetové jedničky Seznam.cz se v průběhu let stala nepostradatelným nástrojem pro více než čtyři miliony uživatelů, kteří na ni spoléhají při cestování, objevování nových míst a každodenním boji s dopravní situací. Teď Mapy.cz postupně nasazují novou verzi aplikace, ve které mají uživatelé možnost podpořit její další rozvoj zakoupením placené verze. K dispozici pak budou mít exkluzivní funkce. Pro české uživatele bude Premium k dispozici za roční poplatek 249 Kč.
Současný šéfredaktor serveru Seznam Zprávy Jakub Unger odchází ze své vedoucí pozice v redakci české internetové jedničky. Po dohodě s vedením firmy končí i ve všech ostatních funkcích, které ve firmě doposud zastával. Vedením redakce Seznam Zprávy je pověřený Petr Šabata, který nadále zůstává v pozici šéfredaktora deníku Právo. „Jakub Unger pomohl vybudovat silné, nezávislé a důvěryhodné …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.