Spustili jsme nové statistiky hledanosti dotazů, které pomáhají mnoha PR a PPC specialistům odhalit co a jak se hledá a jaká slova je tudíž vhodné použít v kampaních. Nové statistiky obsahují výrazně více informací, jsou podrobnější, dostupné pro jakýkoli dotaz a umějí spolu dva dotazy porovnat.
Máme nový přehlednější vzhled, který prošel celkovým omlazením a více teď ladí k Seznamu.
Nový vzhled
Původní vzhled statistik hledanosti dotazů
Statistiky pro jakýkoli dotaz
Původní statistiky hledanosti dotazů ukazovaly data pouze pro slova, která měla týdenní hledanost větší než 100. Nebylo tak možné dohledat tzv. long-tailové dotazy, které se hledají třeba jen párkrát za měsíc.
Pro klienty je stále dostupná statistika v rozhraní Skliku, která ukazuje data i za slova s hledaností nižší. Ne však takto podrobně.
Nyní je možné si zobrazit denní statistiku pro jakýkoliv dotaz. A navíc si můžete data za poslední rok prohlédnout v týdenním a měsíčním přehledu.
Porovnání dvou dotazů
Nově umíme porovnávat dva dotazy zároveň. Můžete tedy snadno porovnat trendy různých dotazů. Hledají se více Beskydy nebo Krkonoše?
Dotaz v přesném znění
Při vytváření statistiky se dotazy nemění více, než je potřeba. Z dotazu se odstraní pouze přebytečné mezery a převede se na malá písmena. Nástroj ponechá pořadí slov tak, jak jsou zadána. Např.: dotaz plastova okna a plastová okna nebo dotaz Anděl obchodní centrum a Obchodní centrum Anděl jsou dva různé dotazy.
Statistiky až rok dozadu
Původní statistiky ukazovaly hledané dotazy pouze za 2 měsíce zpátky. V nových statistikách jsme vám zpřístupnili celých 12 měsíců zpětně, ať máte lepší přehled i o dlouhodobějších trendech a možném vlivu sezónnosti např. na kampaně Skliku.
Pokročilé funkce
Na jednom místě je možné zobrazit více vyhledávacích služeb najednou. Prozatím jsou k dispozici pouze Seznam.cz Vyhledávání a Zboží.cz. Do budoucna přibydou další.
Statistika je rozdělena podle zařízení na počítač, tablet, mobil a další. Můžete si tak sami vybrat, pro jaké zařízení chcete statistiky zobrazit.
Pokud chcete k datům přistupovat automatizovaně, jsou dostupná i přes api.sklik.cz. API metoda, která slouží pro získání těchto dat, obsahuje parametr granularity (členění dat) s možností zadat i denní granularitu.
Kde statistiky najdete
Statistiky dotazů najdete na stejném místě jako dosud – v patičce stránky s výsledky vyhledávání pod odkazem Statistiky hledanosti.
Tým Skliku a tým Fulltextu