Po půl roce testování na 5% vzorku návštěvníků domovské stránky nabídne Seznam.cz novou sekci „Články z českého internetu“ všem svým uživatelům. Zpravodajství na domovské stránce tak bude doplňovat magazínový obsah od jiných tvůrců obsahu. Doporučovací algoritmus pak bude automaticky každému skládat obsah na míru.
Smyslem sekce „Články z českého internetu“ je doplnit obsah domovské stránky Seznam.cz tak, aby lidem na jednom místě nabídla to nejzajímavější z českého internetu. Proto zde Seznam.cz dává prostor i dalším médiím, vybírá přitom autorsky originální obsah magazínového či lifestylového typu.
Více o vzniku Článků českého internetu a o tom, jakým způsobem články vybíráme ručně i za pomocí algoritmů se můžete dočíst na blogu Seznamu.
Co tato novinka znamená pro PPC specialistu?
Díky obrovské návštěvnosti homepage Seznamu, kterou si denně otevře 2,7 milionu lidí (více dat najdete v článku přímo o inzerci na hompegage Seznam.cz), se mohou inzerenti těšit na více návštěv prostřednictvím Skliku.
Mezi články se bude nacházet textový inzerát Skliku v nerušivé nativní podobě.
U kampaní cílených pomocí retargetingu, zájmovými cíleními nebo přímo na umístění www.seznam.cz můžete očekávat vyšší množství prokliků. Cílení na témata a klíčová slova domovská stránka Seznamu nepodporuje.
Na vyšší návštěvnost se mohou těšit i nově odkazované weby. Inzerenti v Skliku mohou očekávat vyšší návštěvnost i z jejich reklamních pozic.
Naše doporučení pro vaše kampaně
Zkontrolujte si v následujících dnech čerpání všech obsahových kampaní v Skliku. V případě, že se průměrné denní čerpání (zelená křivka grafu) pohybuje blízko k výši nastaveného denního limitu obsahové kampaně, nebo dokonce na ní, může docházet k omezování zobrazení.
V případě, že jsou kampaně ziskové, rozpočty dostatečně navyšte. Doporučujeme mít cca 30% rezervu v denním rozpočtu oproti reálnému čerpání, abyste se vyhnuli tomu, že neoslovíte všechny potenciální zákazníky při nárůst počtu zobrazení v obsahové síti.
Pokud rozpočtem omezené kampaně nedosahují požadovaných výsledků, kampaně optimalizujte. Podpořte umístění, které má vysokou efektivitu, a naopak utlumte ta, která mají efektivitu podprůměrnou. Zvýšit efektivitu rozpočtem omezených kampaní také můžete mírným snížením nastavené maximální ceny za proklik. Získáte tak za stejnou cenu (denní rozpočet) více prokliků, a tím pádem i zákazníků. Pozor, abyste se však o část návštěvnosti nepřipravili.
Věříme, že vám tato novinka pomůže získat další zákazníky.
Tým Skliku ve spolupráci s kolegy z HP Seznam.cz