Jak hromadně importovat Produktové inzeráty ve 3 krocích

Aktualizace: Aktuální postup s ohledem na současnou strukturu kampaní s Produktovými inzeráty najdete zde

Pokud máte ve svém internetovém obchodě rozsáhlý sortiment zboží, který chcete propagovat přes Produktové inzeráty, jistě oceníte návod na jejich hromadný import.

import produktových inzerátůVe 3 snadných krocích zjistíte, jak ušetřit čas oproti ručnímu nastavováním produktových skupin a sestav v rozhraní Skliku. Díky detailní segmentaci budete snadno optimalizovat nejvýkonnější produktové skupiny.

1. Import XML feedu do Excelu

import xml feedu do excelu

    1. Stáhněte si XML feed, ze kterého je potřeba získat potřebné informace (categorytext, manufacturer atd.).
    2. Po stažení jej importujte do Excelu přes Data > Z jiných zdrojů > Z importu dat XML > potvrďte OK.
    3. Po úspěšném importu budeme pracovat s 2 položkami – CATEGORYTEXT a MANUFACTURER.

CATEGORYTEXT se hodí při tvorbě produktových kampaní, kdy máte větší množství rozdílných produktů a jejich cena je rozdílná. Např. internetový obchod s bytovými doplňky (svíčky x lampy. MANUFACTURER se hodí při tvorbě produktových kampaní, kdy prodáváte jeden sortiment zboží, např. luxusní obuv a cena jednotlivých produktů není výrazně rozdílná.

infoMůžete kombinovat oba způsoby podle potřeby a typu produktů z feedu mezi sebou.

Máme tedy dvě možnosti, podle čeho strukturovat produktové inzeráty. Podle ceny výrobků nebo podle kategorií na webu. Pokročilejší správci ocení kombinaci dostupnosti, ceny, produktu i výrobce. Pro tyto případy naleznete v předpřipraveném Excelu list vzorec – cena + kategorie + manufacturer.

2. Příprava struktury kampaní

XLS

  1. Z polí CATEGORYTEXT nebo MANUFACTURER ve feedu je potřeba vybrat jednotlivé názvy reklamních sestav pro tvorbu struktury kampaně.
  2. Označte si celý sloupec CATEGORYTEXT nebo MANUFACTURER, zkopírujte a vložte do dalšího listu.
  3. Odstraňte první buňku s popiskem, označte celý sloupec a přes Data > Odebrat duplicity odstraňte možné duplicitní názvy MANUFACTURER nebo CATEGORYTEXT a vyberte si kategorie, které chcete propagovat.
  4. Do předpřipravené šablony, kterou stáhnete zde, se proklikněte do listu kampaň – export a vložte MANUFACTURER nebo CATEGORYTEXT pod Ad group. Vyplňte název kampaně a následně importujte do AdWords Editoru a nastavte CPC. Zpětně kampaň a reklamní skupiny vyexportujte a importujte do rozhraní Skliku jako klasickou kampaň.

3. Příprava spárovacího souboru a import

Rozhraní Sklik

  1. Do předpřipravené šablony vložte zkopírované názvy MANUFACTURER nebo CATEGORYTEXT z listu kampaň export do listu vzorec – manufacturer nebo vzorec – categorytext.

  2. Pokud máte vše nastaveno podle potřeby (cenové hladiny, skladové dostupnosti, categorytext atd.), ze vzorce – categorytext si zkopírujte hodnoty z buňky výsledný párovací text do PI categorytext pod buňku Product Group a doplňte Ad Group (1 cenová hladina = 1 reklamní sestava) a Product Set label, což je popis produktové skupiny v rozhraní Skliku.

    Pro MANUFACTURER platí

    Z listu vzorec – manufacturer zkopírujte hodnoty z buňky výsledný párovací text do listu PI manufacturer pod buňku Product Group, doplňte Ad Group a Product Set label, což je popis produktové skupiny v rozhraní Skliku

  3. Doplňte název obchodu (Číslo:Název obchodu) v listu PI manufacturer/PI categorytext ke všem produktovým skupinám. Získáte ho pro přihlášení do Zboží.cz > Provozovna > ID vašeho Eshopu (1234:Můj eshop s. r. o.) případně po exportu stávající PI kampaně z .csv souboru pod buňkou PLA shop.
  4. Nyní je spárovací soubor připravený k importu do rozhraní. Celý obsah listu PI párovací list zkopírujte a vložte do nového Excel souboru jako hodnoty
  5. Soubor uložte jako Text v kódu Unicode. Potvrďte uložení a po zavření Excelu zvolte neukládat
  6. Uložený .txt soubor přejmenujte na .csv a importujte do rozhraní jako klasickou kampaň

V čem vám pomůže hromadný import produktových inzerátů

  • Úspora času při zakládání kampaní s obsáhlým sortimentem zboží a velkým množstvím produktových skupin.
  • Detailní segmentace podle ceny, dostupnosti, výrobce, stromu kategorií webu nebo libovolné kombinace.
  • Snadná optimalizace podle výkonu jednotlivých sestav/produktových skupin.

Věříme, že návod vám usnadní práci jak při vytváření nových produktových inzerátů, tak i při optimalizaci stávajících kampaní, kde PI využíváte. Budeme rádi, pokud se podělíte o vaše zkušenosti s hromadným importem produktových inzerátů.

Pokud si nejste jistí, zda jste postupovali správně, můžete nám napsat do komentářů pod článkem a rádi vám pomůžeme.

Za celý tým Skliku Tomáš Hanzlík

Sdílet na sítích