Aktualizace: Aktuální postup s ohledem na současnou strukturu kampaní s Produktovými inzeráty najdete zde
Pokud máte ve svém internetovém obchodě rozsáhlý sortiment zboží, který chcete propagovat přes Produktové inzeráty, jistě oceníte návod na jejich hromadný import.
Ve 3 snadných krocích zjistíte, jak ušetřit čas oproti ručnímu nastavováním produktových skupin a sestav v rozhraní Skliku. Díky detailní segmentaci budete snadno optimalizovat nejvýkonnější produktové skupiny.
1. Import XML feedu do Excelu
-
- Stáhněte si XML feed, ze kterého je potřeba získat potřebné informace (categorytext, manufacturer atd.).
- Po stažení jej importujte do Excelu přes Data > Z jiných zdrojů > Z importu dat XML > potvrďte OK.
- Po úspěšném importu budeme pracovat s 2 položkami – CATEGORYTEXT a MANUFACTURER.
Můžete kombinovat oba způsoby podle potřeby a typu produktů z feedu mezi sebou.
Máme tedy dvě možnosti, podle čeho strukturovat produktové inzeráty. Podle ceny výrobků nebo podle kategorií na webu. Pokročilejší správci ocení kombinaci dostupnosti, ceny, produktu i výrobce. Pro tyto případy naleznete v předpřipraveném Excelu list vzorec – cena + kategorie + manufacturer.
2. Příprava struktury kampaní
- Z polí CATEGORYTEXT nebo MANUFACTURER ve feedu je potřeba vybrat jednotlivé názvy reklamních sestav pro tvorbu struktury kampaně.
- Označte si celý sloupec CATEGORYTEXT nebo MANUFACTURER, zkopírujte a vložte do dalšího listu.
- Odstraňte první buňku s popiskem, označte celý sloupec a přes Data > Odebrat duplicity odstraňte možné duplicitní názvy MANUFACTURER nebo CATEGORYTEXT a vyberte si kategorie, které chcete propagovat.
- Do předpřipravené šablony, kterou stáhnete zde, se proklikněte do listu kampaň – export a vložte MANUFACTURER nebo CATEGORYTEXT pod Ad group. Vyplňte název kampaně a následně importujte do AdWords Editoru a nastavte CPC. Zpětně kampaň a reklamní skupiny vyexportujte a importujte do rozhraní Skliku jako klasickou kampaň.
3. Příprava spárovacího souboru a import
- Do předpřipravené šablony vložte zkopírované názvy MANUFACTURER nebo CATEGORYTEXT z listu kampaň export do listu vzorec – manufacturer nebo vzorec – categorytext.
- Pokud máte vše nastaveno podle potřeby (cenové hladiny, skladové dostupnosti, categorytext atd.), ze vzorce – categorytext si zkopírujte hodnoty z buňky výsledný párovací text do PI categorytext pod buňku Product Group a doplňte Ad Group (1 cenová hladina = 1 reklamní sestava) a Product Set label, což je popis produktové skupiny v rozhraní Skliku.
Pro MANUFACTURER platí
Z listu vzorec – manufacturer zkopírujte hodnoty z buňky výsledný párovací text do listu PI manufacturer pod buňku Product Group, doplňte Ad Group a Product Set label, což je popis produktové skupiny v rozhraní Skliku
- Doplňte název obchodu (Číslo:Název obchodu) v listu PI manufacturer/PI categorytext ke všem produktovým skupinám. Získáte ho pro přihlášení do Zboží.cz > Provozovna > ID vašeho Eshopu (1234:Můj eshop s. r. o.) případně po exportu stávající PI kampaně z .csv souboru pod buňkou PLA shop.
- Nyní je spárovací soubor připravený k importu do rozhraní. Celý obsah listu PI párovací list zkopírujte a vložte do nového Excel souboru jako hodnoty
- Soubor uložte jako Text v kódu Unicode. Potvrďte uložení a po zavření Excelu zvolte neukládat
- Uložený .txt soubor přejmenujte na .csv a importujte do rozhraní jako klasickou kampaň
V čem vám pomůže hromadný import produktových inzerátů
- Úspora času při zakládání kampaní s obsáhlým sortimentem zboží a velkým množstvím produktových skupin.
- Detailní segmentace podle ceny, dostupnosti, výrobce, stromu kategorií webu nebo libovolné kombinace.
- Snadná optimalizace podle výkonu jednotlivých sestav/produktových skupin.
Věříme, že návod vám usnadní práci jak při vytváření nových produktových inzerátů, tak i při optimalizaci stávajících kampaní, kde PI využíváte. Budeme rádi, pokud se podělíte o vaše zkušenosti s hromadným importem produktových inzerátů.
Pokud si nejste jistí, zda jste postupovali správně, můžete nám napsat do komentářů pod článkem a rádi vám pomůžeme.
Za celý tým Skliku Tomáš Hanzlík